بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت ۳ محصول ایران‌ خودرو
معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با بیان اینکه مدارک ارائه شده از سوی این شرکت به کمیته قیمت‌گذاری خودرو کامل بوده است، گفت: در جلسه آینده کمیته قیمت‌گذاری خودرو در مورد پیشنهاد افزایش قیمت ۳ محصول ایران خودرو تصمیم‌گیری خواهد شد.

فارس:علی اصغر سرایی‌نیااظهار داشت: برای افزایش قیمت 3 محصول ایران خودرو شامل گراند ویتارا، تندر 90 و برخی مدل‌های پژو 206 پیشنهادمان را به کمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: پس از ارائه پیشنهاد اولیه، از ما خواستند تا مدارک بیشتری را به کمیته قیمت‌گذاری ارائه کنیم که ما نیز این کار را انجام دادیم و فرم جدیدی نیز تکمیل و به کمیته ارائه شد.

سرایی‌نیا ادامه داد: هنوز در مورد پیشنهاد ما تصمیم‌گیری نشده و امیدواریم در جلسه هفته جاری کمیته قیمت‌گذاری خودرو در این مورد تصمیم‌گیری شود.

معاون فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه تولید ویتارا حدود یک سال است که با ضرر بیش از 5 میلیون تومان همراه است، گفت: این خودرو یک محصول لوکس و مورد توجه افراد مرفه جامعه است و به همین دلیل لزومی ندارد که برای افرادی که توان خرید بالایی دارند تخفیف ایجاد کنیم تا به شرکت ضرر وارد شود.

 

صعود بهای طلا و نوسان قیمت سکه و ارز در بازار
در پی نوسانات بهای طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه نیز در بازارهای داخلی با تغییراتی مواجه شده است و امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 834 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

خبرگزاری اقتصادی ایران:در ادامه بحران های اقتصادی یونان بی اعتمادی ها به بازار سرمایه و دیگر بازارها برای سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است و تقاضا برای خرید طلا هر روز بیشتر می شود.
افزایش تقاضا نیز در راستای عوامل دیگری مانند افت ارزش دلار آمریکا و همچنین تأخیر صورت گرفته از سوی نمایندگان پارلمان در پذیرفتن نسخه ریاضت اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا دلایلی است که باعث شده است نوسانات بهای طلا شدت بیشتری پیدا کند تا جائیکه در روزهای اخیر بهای طلا به مرز 1750 دلار در هر اونس رسید.
به دنبال این نوسانات در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازارهای داخلی نیز با نوساناتی مواجه شد و باعث شد تا سکه در بازار تهران با چند هزار تومان افزایش نسبت به روزهای قبل در بازار معامله شود امروز نیز قیمت انواع سکه بهار آزادی به این ترتیب گزارش شده است:
هرقطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 834 هزار تومان و طرح جدید 830 هزار تومان در بازار داد و ستد می شود.
همچنین هر قطعه نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب با قیمت 399 هزار تومان و 203 هزار تومان معامله می شود و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با قیمت 100 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
اما نا فرمانی صرافی ها از دستور بانک مرکزی باعث شده است تا معاملات زیرپوستی دلار در بازارهای سیاه با قیمت 1800 تومان که گاهی تا 2000 تومان هم می رسد، همچنان ادامه داشته باشد اما قیمت های بانکی انواع ارز به این ترتیب گزارش شده است: دلار 1226 تومان،یورو 1606 تومان و پوند 1937 تومان قیمت گذاری شده است.
نرخ هر فرانک نیز 1334 تومان و یکصد ین ژاپن 1613 تومان گزارش شده است.
 
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:ايميل ملی,دسترس, :: 7:1 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
ايميل ملی هم از دسترس خارج شد
ده‌ها ميليون کاربر ايرانی که دسترسی آنها از روز پنجشنبه به خدمات رايانامه‌ای (ايميل) مسدود شده است، علاوه بر نداشتن دسترسی به سرويس‌دهنده‌های خارجی، امکان استفاده از رايانامه ملی را هم ندارند.

مشرق:دسترسي ده‌ها ميليون کاربر ايراني اينترنت که عموماً براي ارتباطات مجازي خود، از سرويس‌دهنده‌هاي خارجي مانند گوگل و ياهو استفاده مي‌کنند، از روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه جاري عملاً قطع شده است و در اين ميان، هيچ مقام مسؤولي پاسخگو نيست.
 
اگرچه هم‌ميهنان ايراني پيش از اين و بويژه در ايام اغتشاشات سال 88 نيز تجربه چنين شرايطي را داشته‌اند اما دست‌کم، در آن برهه، علت اين محدوديت براي آنان مشخص بود اما اکنون به‌رغم گذشت بيش از سه روز از اين اقدام، هيچ مقام مسؤولي، جواب پايمال‌شدن حقوق مردم را نمي‌دهد.
 
شركت ارتباطات زيرساخت و سازمان فناوري اطلاعات ايران که دو متصدي اصلي در اين خصوص هستند نيز تا کنون در پاسخ به پرسش‌ها و تماس‌هاي متعدد خبرنگاران ظرف روزهاي اخير، از پاسخگويي در اين زمينه طفره رفته‌اند.
 
جالب اينجاست که دولت، حتي براي جايگزين‌کردن سرويس‌دهنده ايميل ايراني هم هيچ تدبيري نينديشده و تنها سرويس‌دهنده رسمي داخلي هم که به نام "ايميل ملي" شناخته مي‌شود، از کار افتاده و کاربران در صورت باز کردن صفحه آن، با پيغام خطاي امنيتي به زبان انگليسي مواجه مي‌شوند و از ترس داشتن مشکل امنيتي، از خير باز کردن اين صفحه مي گذرند.
 
اين در حالي است که در شهريور ماه امسال، سازمان فناوري اطلاعات با ارسال پيامکي به مشترکان شبکه تلفن همراه، از آغاز به کار سرويس ايميل درگاه ملي خدمات الکترونيک ايران خبر داده و از کاربران اينترنت خواسته بود براي ايجاد و ثبت پست الکترونيک ايراني، به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند.
 
علي اصغر انصاري، معاون سازمان فناوري اطلاعات نيز با اعلام آغاز به کار رسمي ايميل ايراني "ايران دات آي آر " گفته بود: پست الکترونيک درگاه ملي ايران، پيش از اين به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيده بود و هم اکنون با حل مشکلات فني، مي تواند به صورت عمومي به مراجعه هر تعداد کاربر براي دريافت ايميل پاسخ دهد.
 
سعيد مهديون مديرعامل شركت فناوري اطلاعات پيش از اين با اشاره به بسته شدن سرويس "جي ميل" گفته بود: درباره بسته شدن اين سرويس، هر كسي اعتراضي داشته باشد بايد به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتقل كند ولي از نظر بنده، اين يك فرصت حساب مي‌شود و بايد مردم كشور به سمت ايميل ملي هدايت شوند.
صفحه ثبت نام ايميل ملي
 
 
اما اکنون، حتي کاربراني که پس از اعلام اين خبر، به وبگاه درگاه ملي ايران مراجعه و فرم درخواست کاربري پست الکترونيک را پر کرده و نام نويسي کرده بودند نيز در مراجعه به نشاني http://mail.iran.ir با صفحه پيغام خطاي امنيتي مواجه مي شوند.
 
اين در حالي است که مشاغل ميليون ها ايراني از جمله دانشگاهيان، بازرگانان، اهالي رسانه، صنعتگران و فرهيختگان که در پيوند با فضاي مجازي و استفاده از رايانامه تعريف شده به رغم پايان سه روز تعطيلي کاري و آغاز هفته کاري جديد، همچنان در تعليق است و گذشت هر دقيقه از محدوديت در دسترسي به اين امکان اوليه، کشور را با خسارات علمي، اقتصادي و فرهنگي جبران ناپذيري مواجه مي کند و ضروري است که متصديان امر، در اسرع وقت ضمن پاسخگويي به پرسش هاي متعدد مردم و رفع ابهامات، دست کم، راه جايگزيني پيش نهند.
 
 
 
آغاز پیش‌ فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از امروز
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از امروز یکشنبه در سراسر کشور خبر داد.

مهر:شهریار افندی‌زاده درباره پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، اظهار داشت: مسافرین می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.mosaferyar.ir/  و انتخاب مقصد و زمان حرکت، تعداد بلیت و با انجام عملیات جستجو، فهرستی از سفرهای مورد نظر کاربر که از پایگاه‌های فروش بلیت اینترنتی اتوبوس گردآوری شده را، مشاهده کنند و از بین رکوردهای بازیابی شده؛ سفر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: پس از انتخاب سفر، کاربر به صفحه فروش الکترونیکی بلیت در پایگاه ارایه کننده، ارتباط داده شده و امکان عملیات خرید الکترونیکی بلیت در پایگاه مقصد فراهم می‌شود.

 وی با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیت به صورت حضوری نیز از اول اسفندماه به صورت توامان با پیش‌فروش اینترنتی، انجام می‌شود، اظهار داشت: پیش‌فروش بلیت حضوری در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت، انجام می‌شود.

 افندی‌زاده تصریح کرد: همچنین در صورت نیاز، با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آنها، فروش بلیت انجام می‌شود و نظارت کافی بر نحوه عملکرد آنها توسط ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استانی صورت خواهد گرفت.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در طول اجرای طرح نوروزی سال‌جاری که از تاریخ 25 اسفندماه آغاز و در تاریخ پانزدهم فرودین ماه سال 91، پایان می‌یابد، همکاران این سازمان در سراسر کشور و در محل پایانه‌های عمومی مسافری به منظور راهنمایی مسافرین و پاسخگویی به سوال‌ها و رسیدگی به شکایات احتمالی آنها حضور پیدا می‌کنند.

 وی افزود: به منظور برقراری ارتباط موثرتر مسافران و پاسخگویی و راهنمایی از روش‌های دیگر، سامانه ارتباطی پیام کوتاه به شماره 3000143 فعال بوده و توزیع فرم‌های نظرسنجی (پست جواب قبول و غیره) در سطح گسترده در محل پایانه‌های مسافری و در داخل ناوگان بین شهری توزیع می‌شود.

 
وب سایت رسمی موسسه رفاه کودک آغاز به کار کرد
وب سایت رسمی بنیاد کودک ، که در ایران به نام موسسه خيريه غیر انتفاعی و غیر دولتی رفاه کودک شناخته می شود آغاز به کار کرد.

وبنا:معرفی کودکان مستعد و نیازمند کشور ، جلب حمایت های مادی و معنوی از این کودکان و برقراری امکان پذیرش سرپرستی و پرداخت کمک های مالی به کودکان نیازمند به روش آنلاین ، از مهم ترین اهداف ایجاد و راه اندازی این وب سایت محسوب می گردد.
جهت مشاهده این وب سایت به آدرس www.childf.com مراجعه نمائید.
 
از سوی محسنی‌ اژه‌ای فردا خبر مهم و ویژه اعلام می‌شود
بیست و ششمین نشست خبری سخنگوی قوهّ قضائیه فردا برگزار می‌شود.
 

ایلنا:‏بیست و ششمین نشست خبری سخنگوی قوّه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای فردا 24 بهمن ماه ساعت ۳۰/14 در محل دفتر سخنگوی قوّه قضائیه برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی کل کشور اعلام کرده است که در این جلسه یک خبر ویژه و مهم اعلام می‌شود.

 
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:شب هولناک,چهره,زیبای,دختر, :: 6:57 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
شب هولناکی که چهره زیبای دختر را به تاراج برد
سودابه 22 سال دارد و در تاریخ 18 اسفند ماه سال گذشته خانه‌شان در ملایر به دلیل نشتی گاز که موجب انفجار شد در شعله‌‌های آتش سوخت.
 

ایران:سودابه هنوز هم با یادآوری آن شب هولناک اشک در چشمانش جمع می‌شود و با به‌خاطر آوردن نام پدر اشك بر پهنای صورتش می‌لغزد، باور ندارد که تنها یک جرقه زندگیشان را اینگونه سیاه کرد و حالا باید با چهره‌ای سوخته در آتش، چشم امید به پزشکان داشته باشد تا شاید بتواند انگشتان دستش را حرکت دهد.

سودابه 22 سال دارد، سال گذشته که 12 روز به عید باقی مانده بود نیمه‌‌های شب با صدای بلند انفجار از خواب پرید و هنوز گیج خواب بود که با شنیدن ضجه‌‌های پدر و مادرش فهمید خانه خراب شده‌اند، در اتاق خواب را باز کرد که به بیرون برود اما بیهوش به زمین افتاد تا اینکه در بیمارستان چشم باز کرد.

در تاریخ 18 اسفند ماه سال گذشته خانه‌شان در ملایر به دلیل نشتی گاز که موجب انفجار شد در شعله‌‌های آتش سوخت، در این حادثه پدرش محمدرضا شیرمحمدی که دچار 30 درصد سوختگی شده بود بعد از 44 روز در بیمارستان جان باخت و مادرش هنوز هم درگیر زخم‌‌های آن آتش‌سوزی است. اما داستان زندگی سودابه دردناک‌تر از همه رقم خورده است. وی نزدیک به 70 درصد سوختگی دارد و به دلیل مشکلات زیادی که گریبانگیر خود و مادرش شده در طول این مدت تنها یک بار توانسته روی دستش یک عمل جراحی انجام دهد و هیچ درمان مناسبی برایش صورت نگرفته است.

صورت سودابه کاملاً سوخته و دستهایش چنان آسیب دیده که حتی توانایی جمع کردن انگشتانش را ندارد، پاهایش هم از این سوختگی بی نصیب نمانده است به طوری که نمی‌تواند راه برود و هر قدمی که برمی‌دارد درد بر تمام وجودش چنگ می‌زند.

انگشتان این دختر ملایری پیش از این حادثه شوم، آفریننده نقش‌‌های هنرمندانه‌ای بوده‌اند و همه برای کار‌های دستی زیبایش سر و دست می‌شکستند، گلسازی، گلیم‌بافی و آرایشگری تنها بخشی از هنر‌های سودابه بود که این روز‌ها با دستان سوخته‌اش هیچ توانی برای انجامشان ندارد، خواهرش با بغض در گلو می‌گوید: برایم یک دسته گل بزرگ درست کرده بود، این روز‌ها وقتی به گل‌‌ها نگاه می‌کنم جگرم کباب می‌شود، حق خواهرم این نبود.

سودابه از ترس نگاه مردم بیم دارد که ماسک را از چهره سوخته‌اش بردارد.

می‌گوید: شب حادثه خواب بودم که این اتفاق افتاد، اگر در اتاقم را باز نمی‌کردم و بیرون نمی‌آمدم این اتفاق برایم نمی‌افتاد اما با شنیدن صدای فریاد پدر و مادرم ترسیدم و خواستم به آنها کمک کنم. از لحظه‌ای که در را باز کردم هیچ چیزی به یاد ندارم، فقط یادم هست که یک بار در بیمارستان تلفنی با پدرم صحبت کردم چرا که خیلی نگرانم بود خانواده‌ام به او گفته بودند که حالم خوب است، من و پدرم خیلی به هم وابسته بودیم و هنوز هم باورم نمی‌شود که به این راحتی او را از دست داده‌ام.

سودابه و مادرش چند ماهی است که در حوالی اسلامشهر خانه‌ای را اجاره کرده‌اند و به دنبال کار‌های درمانی خود در تهران هستند اما چون توانایی مالی ندارند هر روز با در‌های بسته رو‌به‌رو می‌شوند و تلاششان برای دریافت حداقل امکانات به بن‌بست می‌خورد. هزینه انجام عمل‌‌های جراحی روی دست‌ها و صورتش بسیار بالا است و تنها کمیته امداد یک بار 500 هزار تومان بابت هزینه‌‌های بیمارستان سودابه به آنها پرداخته است.

یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:دانشگاه,تربیت معلم, :: 6:56 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
طلسم تغییر نام دانشگاه تربیت معلم شکست
با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان خوارزمی پس از سالها بر تابلوی سر در دانشگاه تربیت معلم جای گرفت و اهالی این دانشگاه را شادمان کرد.
 

مهر:دانشگاه تربیت معلم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است و در حال حاضر 4 معاونت، هفت دانشکده، چهار موسسه تحقیقاتی، چهار پژوهشکده، دو قطب علمی و 264 عضو هیات علمی شامل 29 استاد، 36 دانشیار، 148 استادیار، 49 مربی و 2 مربی­ آموزشیار دارد.

ساختمان مرکزی دانشگاه در تهران واقع در خیابان شهید مفتح است که ساختمان آن بر اساس طرح مهندسی مارکف روسی تبار(ساختمان کتابخانه مرکزی کنونی) ساخته شده ­است.

با افزایش رشته­های تحصیلی و گسترش فعالیت­های آموزشی، تحقیقاتی و پشتیبانی زمینی به مساحت تقریبی 212 هکتار در منطقه پردیس کرج به دانشگاه واگذار شد که عملیات احداث ساختمان آن از سال 1355 آغاز و در حال حاضر ساختمان­های دانشکده علوم پایه، سازمان مرکزی، دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، 23 بلوک خوابگاه دانشجویی، منازل سازمانی، تاسیسات، استخر و ... احداث شده است.

در حالیکه از سالها پیش دانشگاه تربیت معلم تهران همچون سایر مراکز آموزش عالی به تربیت دانشجو اقدام کرده است اما نام دانشگاه مانعی بر سر راه توسعه همه جانبه آن بوده و این تصور را در اذهان ایجاد کرده بود که تنها به تربیت دبیر مشغول است.

مشکلی که بارها و بارها از زبان دانشجویان این دانشگاه و مسئولان شنیده شد و حتی در کارت دانشجویی شماری از دانشجویان این مرکز آموزش عالی نیز نام دانشگاه خوارزمی قید شد.

از سوی دیگر بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری با دیدن نام تربیت معلم در دفترچه کنکورسراسری با انگیزه استخدام در آموزش و پرورش و ... وارد این دانشگاه شده و سپس به نوعی دچار سردرگمی می شدند.

به هر روی در حالیکه نام این دانشگاه در برخی حوزه ها حتی مانع ارتباط مناسب دانشکده فنی دانشگاه با بخش صنعت شده بود، بالاخره طلسم تغییر نام شکسته شد و نام خوارزمی بر تابلوی دانشگاه نقش بست.

یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم با ابراز خوشحالی از اقدام صورت گرفته گفت: نام دانشگاه تربیت معلم مشکلات فراوانی را برای تحصیل و اشتغال ما ایجاد کرده بود.

وی سناریوی نام دانشگاه تربیت معلم را داستانی طولانی برشمرد که خوشبختانه پایان یافته است.

دانشگاه تربیت معلم تهران که بخش اعظم آن در پردیس کرج واقع در منطقه حصارک است، در حالی پیشوند یکی از قدیمی ترین دانشگاههای ایران با قریب یک قرن سابقه ارائه خدمات دانشگاهی را یدک می کشد که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است.

این مرکز آموزش عالی با برخورداری از فضای فیزیکی و وسعت جغرافیایی و شمار زیادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی ساکن در مجتمع دانشگاهی و واقع شدن آن در البرز از گذشته با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرده که شاید یکی از دلایل آن دو پارگی این دانشگاه در کرج و تهران است.

به گفته بسیاری از دانشجویان با تمرکز این دانشگاه در کرج، عمده ترین مشکل آن موضوع نام تربیت معلم بود که هفته جاری پس از سالها با موافقت شورای عالی فرهنگی نام دانشگاه به خوارزمی تغیبر یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از آنجا که دانشگاه تربیت معلم دیگر مسئول تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش نیست مقرر شد نام دانشگاه تربیت معلم تهران به دانشگاه خوارزمی تغییر نام پیدا کند.

مخبر دزفولی هفته جاری پس از از برگزاری هفتصد و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران از تصویب تغییر نام دانشگاه های تربیت معلم سبزوار، تهران و آذربایجان خبر داد.
 
وی افزود: از آنجا که دانشگاه تربیت معلم دیگر مسئول تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش نیست و این مسئولیت به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است پس از بررسی های کارشناسی و نظرخواهی ها مقرر شد نام دانشگاه تربیت معلم سبزوار به دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه تربیت معلم تهران به دانشگاه خوارزمی تغییر نام پیدا کند.

همچنین تا چندی پیش علاوه بر هزاران دانشجوی دانشگاه تربیت معلم در روزهای پنج شنبه و جمعه بخش عظیمی از دانشگاه در اختیار دانشگاه پیام نور بود که بهره برداری از ساختمان جدید دانشگاه تهران از این پس فضای دانشگاه تربیت معلم دربست در خدمت دانشجویان این دانشگاه است.

از سوی دیگر از این پس باید با حل مشکل نام دانشگاه تربیت معلم به سراغ دیگر کاستی های این مرکز آموزشی عالی رفت و با بهره گیری از پتانسیلهای سرشار آن در بخشهای مختلف علمی زمینه را برای شکوفایی و رشد بیش از پیش این دانشگاه قدیمی کشور فراهم کرد.

یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:خبر,هسته‌ای, :: 6:55 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
خبر خوش هسته‌ای چيست؟
راه‌اندازی فردو و تولید میله‌های سوخت ۲۰ درصد برای رآکتور تحقیقاتی تهران از جمله اخبار احتمالی خوش هسته‌ای است که رئیس جمهور عنوان کرد به زودی اعلام خواهد شد.
 

فارس : اظهارات رئیس جمهور در سخنرانی روز 22 بهمن مبنی بر اینکه در روزهای آینده چند دستاورد بزرگ هسته‌ای رونمایی خواهد شد، این سؤال را مطرح کرده که این خبرها از چه جنسی خواهد بود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران روز 22 بهمن 1390 (11 فوریه 2012) در سخنانی در جمع میلیون‌ها نفر از راهپیمایان تهرانی، گفت: طی روزهای آینده، دنیا شاهد رونمایی از چند دستاورد بزرگ هسته‌ای ایران خواهد بود.

این خبر درست زمانی اعلام شده که غربی‌ها می‌گویند امیدوار هستند با آشکار شدن تأثیر تحریم‌ها بر ایران، فعالیت‌های هسته‌ای ایران کند یا متوقف شود.

برخی کارشناسان حدس می‌زنند نخستین خبری که در روزهای آینده اعلام خواهد شد مربوط به تولید نهایی میله‌های سوخت 20 درصد برای رآکتور تهران است که علی‌اکبر صالحی در روز 11 بهمن از جای گذاری آنها در قلب رآکتور تهران ظرف یک ماه آینده خبر داده بود.

تولید سوخت رآکتور تهران به این معناست که مکانیسم مبادله به عنوان یک روش برای تامین سوخت رآکتور تهران از روی میز برداشته می‌شود و ایران در چانه زنی دیپلماتیک با گروه 1+5 در موقعیت بسیار بهتری قرار خواهد گرفت.

این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که توجه کنیم غرب با این تصور که سوخت فعلی رآکتور تهران به زودی پایان می‌یابد و ایران برای تأمین نیازهای بیمارستانی خود در مضیقه قرار خواهد گرفت، تصور می‌کرد که به زودی موقعیت خوبی برای اعمال فشار بر تهران قرار فراهم خواهد شد.

خبر دوم احتمالا مربوط به راه‌اندازی تأسیسات فردو است که هم اکنون دو آبشار 174 تایی ماشین‌های سانتریفیوژ در آن نصب شده و غنی سازی 20 درصد به طور کامل از نطنز در حال انتقال به فردو است.

اعلام راه اندازی فردو از این جهت دارای اهمیت راهبردی است که به گفته مقام های صهیونیست برنامه هسته ای ایران را وارد «منطقه مصونیت» می کند.

حدس زده می‌شود زمان بندی‌ها به گونه‌ای انجام شده که اعلام این دو خبر قبل از انتخابات مجلس در 12 اسفند و همچنین پیش از مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 انجام شود.


 
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:وام, 25 ميليونی,منتفی, :: 6:54 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
وام 25 ميليونی منتفی شد
كارگروه مسكن در اولين جلسه بعد از آخرين نشست شورای پول‌واعتبار، با مصوبه جديد اين شورا كه مستقيم، آينده بازار مسكن را هدف گرفته بود، مخالفت كرد.
 

دنیای اقتصاد:اعضاي كارگروه مسكن - مركب از 6 وزير و دو نماينده از بانك‌مركزي و معاونت برنامه‌ريزي رييس‌جمهور- با تاكيد بر اينكه افزايش تسهيلات بانكي براي خريد مسكن در حال‌حاضر موضوعيت ندارد و نبايد اتفاق بيفتد، مصوبه «وام 25 ميليوني خريد مسكن» را كه دو هفته پيش در شوراي پول‌واعتبار به تصويب رسيده بود، لغو كردند.براساس مصوبه تازه اين كارگروه، سقف تسهيلات خريد مسكن كه توسط بانك‌مسكن به عنوان تنها بانك‌عامل ارائه‌كننده اين تسهيلات، قابل پرداخت است، در حد 20 ميليون تومان كنوني باقي مي‌ماند.

شوراي پول‌واعتبار هفته اول بهمن‌ماه براي كنترل قيمت طلا و دلار، بسته‌جديد بازار پول كشور را ابلاغ كرد و علاوه بر افزايش سود سپرده‌هاي بانكي، افزايش 5 ميليون توماني سقف وام خريد مسكن را به عنوان دومين ابزار قدرتمند اين بسته براي تشويق حركت نقدينگي به سمت ساير بازارها، در نظر گرفته بود.

اما كارگروه مسكن هم‌اكنون با استفاده از اختيارات قانوني خود، ضمن استدلال درباره تاثير منفي افزايش وام خريد در بازار مسكن، «افزايش 5ميليوني» را مردود اعلام كرده است.

متن مصوبه كارگروه مسكن براي تاييد نهايي به دفتر معاون اول رييس‌جمهور ارسال شده و بعد از موافقت مقام عالي دولت، به زودي ابلاغ مي‌شود.

حق «وتو» با استفاده از اختيار قانوني

هيات دولت اواخر سال88 بنا به پيشنهاد رييس‌جمهور، با تشكيل كارگروه مسكن موافقت كرد و وظيفه اصلي كارگروه را انجام وظايف و مسووليت‌هاي دولت در كليه امور مربوط به بازار زمين و مسكن تعريف كرد؛ به‌طوري‌كه طبق آنچه در مصوبه هيات دولت قيد شده، «كارگروه مسكن در تنظيم چگونگي اعطاي تسهيلات بانكي به بخش مسكن اختيار قانوني دارد و مي‌تواند به نيابت از دولت، در اين حوزه تصميم‌گيري كند.»به اين ترتيب، تصميم جديد كارگروه مسكن اگرچه مصوبه اخير شوراي‌ پول‌واعتبار را كه نهاد بزرگ‌تر محسوب مي‌شود، نقض مي‌كند؛ اما از آنجا كه منشا هر نوع مصوبه درباره بازار مسكن و تسهيلات مسكن، بايد از مجراي كارگروه مسكن يا شوراي‌عالي مسكن باشد، اين تصميم كارگروه قابل اجرا خواهد بود.

از جلسه اخير كارگروه مسكن حاكي است: اعضاي كارگروه بعد از شنيدن استدلال مسوولان وزارت راه‌وشهرسازي درباره تبعاتي كه وام 25 ميليوني مي‌تواند در بازار مسكن داشته باشد، با اكثريت آرا نسبت به پرداخت اين وام مخالفت كردند.

استدلالي كه مسوولان مسكن براي رد مصوبه افزايش 5 ميليون توماني وام خريد‌ مسكن مطرح كرده‌اند، بر شكاف كنوني بين عرضه و تقاضا در بازار مسكن تاكيد دارد. مسوولان معتقدند هم‌اكنون نابرابري بين عرضه كم و تقاضاي زياد در بازار مسكن چنانچه با افزايش وام خريد همراه شود، مي‌تواند بازار مسكن را ملتهب كند.در عين حال تعدادي از اعضاي كارگروه مسكن نيز اعلام كردند بعد از افتتاح‌هاي كامل واحدهاي مسكوني‌مهر در سراسر كشور، «امكان بررسي افزايش وام خريد مسكن» وجود خواهد داشت؛ اما در حال حاضر تا زماني كه بازار مسكن به تثبيت نرسد، افزايش وام جايز نخواهد بود.

متن مصوبه كارگروه

متن مصوبه جديد كارگروه مسكن كه مصوبه اخير شوراي پول‌واعتبار را رد مي‌كند به اين شرح است: «سقف تسهيلات خريد مسكن مربوط به بانك‌مسكن براي متقاضياني كه براي اين تسهيلات سپرده‌گذاري مي‌كنند، مبلغ 200 ميليون ريال مي‌باشد.»

مسوولان بانك مسكن چند روز بعد از اعلام شوراي پول‌واعتبار مبني بر افزايش سقف وام مسكن از 20 ميليون به 25 ميليون تومان، دستورالعمل جديدي براي نحوه سپرده‌گذاري متقاضيان تدوين كردند و آن را براي تصويب به بانك‌مركزي تحويل دادند؛ اما اكنون چنانچه مصوبه جديد كارگروه مسكن به تاييد‌ نهايي رييس‌جمهور برسد، متقاضيان كماكان با يكسال سپرده‌گذاري 10 ميليون توماني مي‌توانند 20 ميليون تومان وام خريد مسكن دريافت كنند.


 
 
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 625
بازدید کل : 123575
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ