بهارستان نشین ها مانع حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی خواهند شد؟
بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
بهارستان نشین ها مانع حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی خواهند شد؟
انتشار خبر انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی همچنان خبر ساز شده است.
 
شفاف:درحالی که از رفتن مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی و آمدن سرپرست جدید 2 ماه هم نمی‌گذرد؛ خبرها حاکی از آن است که مدیرعامل این سازمان بزرگ بیمه‌ای کسی غیر از سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران نخواهد بود.

خبر آنچنان رنگ و بوی واقعیت دارد که بهارستان نشین ها را نیز به واکنش وا داشته است.کار به جایی رسیده است كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تذكري كتبي خطاب به رئيس جمهور از اين انتصاب انتقاد کردند.

 در اين تذكر كه در صحن مجلس قرائت شد، خطاب به محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور آمده است: بنا بر اخبار موثق ظاهراً تصميم گرفته شده است كه آقاي سعيد مرتضوي دادستان پيشين و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق ارز و كالا به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعي معرفي شود.

 اين تذكر مي افزايد: نصب مديران حرفه اي اگر بدون توجه به صلاحيت تخصصي لازم صورت گيرد نتيجه اي جز اتلاف منابع و آسيب ديدن خدمات رساني به مردم ندارد.هدايت سازمان تامين اجتماعي با داشتن بزرگترين شركت تخصصي (شستا) محتاج دانش و تجربه لااقل در يك يا چند زمينه اقتصادي، صنعتي، تجاري، بيمه گري، بهداشت و درمان و تامين اجتماعي است.

 اين نمايندگان در تذكر مذكور با تاكيد بر اينكه مرتضوي داراي هيچ‌كدام از اين تخصص ها و تجربه ها نيست، اعلام كردند؛ علاوه بر ايراد مذكور در نصب آقاي مرتضوي به مديرعاملي سازمان تامين اجتماعي اين اقدام نقض آشكار مواد 53 و 54 از فصل ششم قانون مديريت خدمات كشوري كه ضوابط انتصاب و ارتقاي شغلي مديران حرفه‌اي را تعيين مي كند، است.

در پايان اين تذكر تصريح شده است: سازمان تامين اجتماعي متعلق به پيران رنج ديده و جوانان زحمتكشي است كه در توليد، عمر سركرده اند يا مي كنند.دارايي هاي اين سازمان در دولت هاي مختلف آسيب ديده است. براي احترام به منافع كارگزاران شريف و حفظ اين سرمايه ملي بايد قانون رعايت شود و متخصصين با تجربه مناسب بر اين سازمان گمارده شوند.

نمايندگان شاخص مجلس هشتم كه اكثرا از نمايندگان تهران هستند این تذکر راامضا کرده اند تا شاید گشایشی در کار تامین اجتماعی حاصل شود.جالب اینجاست که در میان این امضا کنندگان تنها نام منتقدین سنتی دولت دیده نمی شود.

 ‌احمد توکلي، غلامرضا مصباحي‌مقدم، مرتضي آقاتهراني، الياس نادران، اسماعيل کوثري، بيژن نوباوه، زهره الهيان، فاطمه رهبر، پرويز سروري نمايندگان تهران و آشتياني نماينده قم، نادر قاضي‌پور نماينده اروميه، ‌امين‌حسين رحيمي نماينده ملاير، محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران، حسين‌علي شهرياري نماينده زاهدان و محمد‌رضا شعباني نماينده کرمانشاه امضا کنندگان این تذکر هستند.تذکری که به نظر می رسد به مذاق دولتی ها خوش نیاید و مجلس هشتم در آخرین روزهای حیات خود درگیری های جدیدی با دولتی ها بر سر این انتصاب داشته باشد .

گفتنی است، سعید مرتضوی گزینه مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی که علاوه بر دادستانی تهران و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تدریس در دانشگاه و تألیف کتاب در حوزه قضايي را در سوابق خود دارد ،  هيچ سابقه مديريتي و رياستي در پست‌هاي اقتصادي در کارنامه اش ديده نمي شود.

البته نداشتن سابقه مدیریت اقتصادی تنها دلیل انتقاد به این انتخاب نیست بلکه  پيش‌تر هم انتقاداتي از عملكرد سعيد مرتضوي به‌عمل آمده بود و از قضا در حین همين انتقادات بود كه با انتصاب آيت الله آملي لاريجاني به رياست قوه‌قضائيه، محمود احمدي‌نژاد او را به‌عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد تا در واقع نسبت بی اعتنایی خود نسبت به این انتقادات را اثبات کند.

این بار نیز این انتصاب در سایه مشکلات زیادی که سازمان تامین اجتماعی با آنها دست و پنجه نرم می کند، منطقی به نظر نمی رسد و باید از دولتی ها پرسید با وجود این همه اقتصاد دان و مدیران اقتصادی کارآمد دلیل این انتخاب برا ی این سازمان اقتصادی حساس چیست؟باید منتظر ماند و دید تذکر وکلای ملت در این باره کار ساز خواهد شد یا سعید مرتضوی به صندلی ریاست سازمان تامین اجتماعی خواهد رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 762
بازدید دیروز : 577
بازدید هفته : 1756
بازدید ماه : 1735
بازدید کل : 125321
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ