وقوع پرهزينه‌ترين فجايع تاريخ در 2011
بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب: وقوع,پرهزينه‌ترين,فجايع,تاريخ,2011, :: 8:25 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

هزينه اقتصادي فجايع طبيعي در سال 2011 كه حدود 380 ميليارد دلار برآورد شده و بيشتر به دليل زلزله در ژاپن و نيوزيلند بوده است، بالاترين خسارت به بارآمده از بلاياي طبيعي در تاريخ محسوب مي شود.

به گزارش ايسنا مارگارتا وال استروم، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل براي كاهش خطر بلاياي طبيعي، در اين زمينه اظهار كرد رقم مذكور دو سوم بالاتر از ركورد قبلي در سال 2005 كه طوفان كاترينا جنوب آمريكا را ويران كرده بود، است.

به گفته وي علاوه بر زلزله، وقوع سيل‌هاي بزرگ در تايلند و كشورهاي ديگر نيز موجب خسارت گسترده اي شد.

با وجود هزينه افزايش يافته، مرگ و مير ناشي از بلايا به نسبت كاهش يافت زيرا كشورها در ايجاد سيستم‌هاي هشدار اوليه و تدابير آمادگي، عملكرد بهتري پيدا كرده اند اما هزينه اقتصادي بلاياي طبيعي به تهديد بزرگي براي برخي از كشورها مانند ژاپن تبديل شده است.

نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل هشدار داد خطر بلاياي طبيعي به دليل تغييرات جوي، كاهش منابع طبيعي، استفاده نادرست از زمين و وخيم شدن مشكلات محيط زيستي، به طور فزاينده‌اي جهاني شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 861
بازدید هفته : 1927
بازدید ماه : 1906
بازدید کل : 125492
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ