بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پوست,جوان, :: 1:22 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
چگونه پوست خود را جوان نگه داریم؟
باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید.
 
 
 

 
مردان با گذراندن ساعتهای زیاد در باشگاهها، مکمل های گران قیمت، رژیمهای دیوانه وار، لباسهای مارک دار، مدل موی روز یا انتخاب اتومبیلهای گران قیمت، میزان زیادی از وقت و انرژی و هزینه خود را صرف می کنند تا جوانتر به نظر برسند و احساس بهتری داشته باشند. در حالی که شما بدون انجام چنین کارهای پر هزینه، می توانید جوانتر به نظر برسید.
اول باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید. 
همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود، پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست." 
سبک زندگی و ژنتیک بر اینکه پوست شما چگونه به نظر برسد، تاثیر می گذارد. 
چهره ای که هر روز نشان می دهید، عیناً پنجره ای است به دنیای درون آن و می تواند نشان دهد شما چگونه از پوستتان مراقبت می کنید. 
زیده هریس (Zaida Harris )، زیبایی شناس در مرکز توریستی در سانتا مونیکای کالیفرنیا می گوید " : همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود. پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست."
 شما نمی توانید طبیعت را گول بزنید، اما می توانید افراد را به اشتباه بیندازید تا فکر کنند شما جوانتر به نظر می رسید. این یعنی از بین بردن تاثیرات بدی که می توانید از آنها اجتناب کنید و درک بهتری از آن چیزی که قبلاً متوجه آن نمی شدید. 
به گفته دکتر دیوید ساوسر (Dr. David Sawcer ) پروفسور پوست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا "حقیقتی که هست، این است که جنبه های حقیقی سن وجود دارد و شما کاری در باره آنها نمی توانید انجام دهید. از نظر علمی مشاهده شده که قابلیت ارتجاعی زمینه پوست که آن را نگه می دارد یعنی کلاژن، تغییر می کند و هنگامی که پوست نازکتر و همچنین خشک تر می شود، چین و چروک ایجاد می شود. اما این دنیای ظاهری است، در واقع سالخوردگی مرتبط با کارهایی است که ما انجام می دهیم، مساله ای که جزء بزرگی از سریع تر شدن فرایند افزایش سن هستند. "

استعداد ژنتیکی مسلماً در پیر شدن نقش دارد اما برای اکثر مردان، به خاطر سبک زندگی که انتخاب می کنند، آهسته کردن روند سالخوردگی، تحت کنترل خودشان است. 
تابش خورشید پوست را تخریب می کند، سیگار کشیدن و استرس چین و چروک و تغییر رنگ در پوست ایجاد می کند. 
از جمله موارد زیان آور برای پوست که مردان می توانند آن را کنترل کنند رژیمهای غذایی فقیر، سیگار کشیدن، الکل، استرس و حتی شکل خوابیدن هستند. همه اینها پوست شما را خراب می کنند، همان کاری که ورزشهای صورت با پوست شما انجام می دهد. 

ساوسر می گوید : چلاندن مکرر صورت نیز مثل ورزشهای صورت سالخوردگی را سرعت می بخشد. مردم فکر می کنند این کارها برایشان خوب است، اما در حقیقت برای صورتشان چین و چروک بیشتری به وجود می آورند. "

برای انتخاب سبک زندگی مناسب برای پوست، به این نکته توجه داشته باشید که الکل پوست را خشک می کند. ساوسر می گوید زمانی که شما می نوشید، همه جوانتر به نظر می رسند. به محض اینکه هوشیار شوید و آبی به صورت بزنید، همه دوباره پیرتر به نظر می رسند." 

استعمال دخانیات مقصر بعدی است. هیچ جای تعجبی نیست، هنگامی که سیگار می کشید، دود آن مانع می شود که اکسیژن به آسانی به پوستتان برسد و چهره شما را بی روح و خسته می سازد. 

نصیحتهایی که در مورد پرهیزهای غذایی برای جلوگیری از جوش های جوانی به شما گفته می شد، به نظر می رسد که هنوز هم توصیه می شود، غذاهای مشخصی است که نباید آنها را بخورید به این دلیل که ممکن است بر پوست شما اثر بگذارند. شکست دی ان ای ( DNA ) باعث سریع شدن روند سالخوردگی می شود و این شکست دی ان ای، در یک رژیم غذایی که به میزان زیادی غذاهای چرب و فراوری شده دارد، می تواند اتفاق بیفتد. 

دکتر رونالد موی ( Ronald Moy ) پزشک جراح بورلی هیلز و رئیس آکادمی پوست شناسی امریکا می گوید: " ما می توانیم این مساله را مثلاً در نمونه های ادرار در موسسه سلامت و طول عمر کالیفرنیا مورد بررسی قرار دهیم. رژیم شامل مقدار زیادی میوه و سبزی جات واقعاً فرایند پیری را آهسته می کند، شانس ابتلا به سرطان را کاهش میدهد و کمک می کند تا پوست به بهترین حالت به نظر برسد." 

استرس نیز در سالخوردگی چهره مردان موثر است. 
هریس در این بار می گوید : " استرس نقش اصلی را در چهره ایفا می کند. خطوط عمیق اخم در طول زمان، فشردن فکها در هم دیگر یا ساییدن دندانها بارها و بارها اتفاق می افتد، بدون اینکه متوجه آن باشیم. بزرگترین مزیت ماسک و ماساژ صورت، رسیدن به میزان باورنکردنی آرامش و رهایی از تنش است. ماساژ سر و گردن، ماساژ پیشانی و خط ابرو بسیار تاثیر گذار است. تحریک کردن نواحی صورت از سر تا شانه ها در کاهش استرس و بهبود جریان خون می تواند بسیار مفید باشد. "
 
از کلاه استفاده کنید 
چه در حال ماهیگیری، چه کار در محیط بیرون و چه برای قدم زدن، از یک کلاه برای حفاظت پوستتان در برابر آفتاب استفاده کنید.  
به هرحال همه چیز در مقابل دشمن درجه یک پوست شما یعنی آفتاب تغییر رنگ می دهد. ساوسر می گوید: موردی که بیشتر از هر چیز دیگر، قطعاً منجر به سرعت بخشیدن به پیر شدن پوست شما می شود، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. اگر دو قلوی همسان داشته باشید، یکی از آنها را بفرستید در قطب شمال زندگی کند و دیگری در استوا زندگی کند و همه شرایط دیگر برای آنها برابر باشد، در یک زمان مشخص کسی که بیشتر در زیر آفتاب بوده نسبت به شخصی که در نواحی سردسیر تر سکونت داشته است، پوست پیرتری خواهد داشت. "

از آنجا که حق انتخاب برای جا به جایی ممکن است نداشته باشید، باید سعی کنید تاثیرات منفی آفتاب را با چندین حرکت کوچک، تخفیف دهید: 1 - عینک آفتابی با کیفیت استفاده کنید. 2 - در معرض آفتاب قرار گرفتن را به ویژه در ساعات اوج تابش محدود کنید. 3 -  از مرطوب کننده در شب استفاده کنید و بیشتر از هر چیز دیگر، به طور مرتب از کرم های ضد آفتاب خوب استفاده کنید. 
موی در این رابطه می گوید : "مردان باید عادت کنند که از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنند. بعضی از برندهای قدیمی با فناوری های روز خود را پیش نبرده اند و بنابراین شما باید مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی که استفاده می کنید، برای طیف گسترده ای از اشعه های مضر ساخته شده باشد که مانع نفوذ UVA و UVB شوند. تعداد زیادی از انواع خوب آنها که توسط FDA تایید شده باشند، وجود ندارد. من Aveda و Neutrogena را به عنوان نمونه هایی که هم موثر ترند و هم به آسانی قابل تهیه بوده و واقعاً گران نیستند، توصیه میکنم. 

جستجو برای جوانی ایده جدیدی نیست، اما اگر شما می خواهید چهره تان را حفظ کنید با کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و تجدید نظر در عاداتتان شروع کنید. واقعیت این است که اخیراً مردان توجه بیشتری به مراقبت از پوست خود می کنند، تولیدکنندگان و متخصصان اذعان کرده اند که رونق شغلیشان در درجه اول از بازار مردانه به دست می آید. 
مردها به دلایل گوناگون مراقبتهای بهتر از پوستشان دارند اما ضد پیری در موضوع پوست بیشتر در مورد سلامتی و کمتر در مورد خودشیفتگی است. 
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پیتزا وارونه,اشپزی, :: 1:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
پیتزا وارونه
ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) قرار میدهیم تا روی آن پف کرده و طلایی شود...

 

 مواد لازم:
گوشت چرخ شده گوساله=نیم کیلو

پیاز خرد شده=1 پیمانه
فلفل دلمه خرد شده=1 پیمانه
پپرونی درشت خرد شده=100 گرم
سس پیتزا=450 میلی لیتر
کنسرو قارچ خرد شده آب گرفته=1 قوطی
پودر رازیانه=2/1 قاشق چایخوری
پودر آویشن=2/1 قاشق چایخوری
پودر نعناع=2/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ=2 عدد
شیر=1 پیمانه
روغن مایع=1 قاشق سوپخوری
آرد=1 پیمانه
پنیر نازک ورقه شده مثل موتزارلا=450 گرم 
پنیر پاراماسان رنده شده=4/1 پیمانه
 

 

 

 

 1. گوشت، پیاز و فلفل را در یک قابلمه بزرگ ریخته، روی با حرارت کم قرار میدهیم به طوریکه آب بیاندازد، سپس آنرا با حرارت متوسط در حدی میپزیم که گوشت قهوه ای رنگ و سبزیجات نرم شوند. سپس پپرونی، سس پیتزا، قارچ و پودر سبزیجات معطر را مخلوط کرده به مایه گوشت اضافه میکنیم. درب ظرف را کنار گذاشته، میگذاریم محتوی قابلمه به جوش بیاید، سپس حرارت را کم میکنیم و گاهی محتویات ظرف را به هم میزنیم.
 
 
2. در این بین برای روی پیتزا، در کاسه کوچکی تخم مرغها، شیر و روغن را مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه به هم میزنیم، آرد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه میدهیم تا مایه یک نواختی حاصل شود.

3. یک ظرف مستطیل شکل پیرکس را در اندازه مناسب انتخاب کرده، کف و اطراف آنرا چرب میکنیم. مایه گوشت را داخل ظرف ریخته، ورقه های پنیر را روی آن میچینینم. مایه آرد و تخم مرغ را به طور یکنواخت روی آن میریزیم تا تمام مواد زیر خود را بپوشاند. پنیر رنده شده را روی آن میپاشیم. 
 
4. ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) قرار میدهیم تا روی آن پف کرده و طلایی شود. بلافاصله بعد از تهیه سرو می کنیم.
نوش جان
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:فروشگاه,برتر,دنیا, :: 1:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
با 10 فروشگاه برتر دنیا آشنا شوید
این فروشگاه ها با گسترش خدمات خود در کشورهای گوناگون توانسته اند هم مشتریانی در سراسر دنیا جذب خود کنند و هم به سودهای خوبی دست پیدا کنند.
 

فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا در سراسر دنیا به دلیل اینکه همه چیز را می توان در آنها یک جا پیدا کرد، یکی از بهترین گزینه های خرید برای بسیاری از خریداران و مشتریان هستند.
این فروشگاه ها با گسترش خدمات خود در کشورهای گوناگون توانسته اند هم مشتریانی در سراسر دنیا جذب خود کنند و هم به سودهای خوبی دست پیدا کنند.
 
در این گزارش شما را با 10 خرده فروشی برتر دنیا آشنا می کنیم.

1. Wal-Mart

 
 
 
این فروشگاه بزرگ آمریکایی که در حال حاضر در 16 کشور دنیا خدمات خود را به مشتریان عرضه می کند، در صدر بهترین فروشگاه های بزرگ یا خرده فروشی های دنیا قرار دارد. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه 419 میلیارد دلار بوده است.

2. Carrefour

 

 
مشتریان این فروشگاه فرانسوی از خدمات آن در 33 کشور دنیا استفاده می کنند و این گستردگی خدمات باعث شده تا این فروشگاه بزرگ با 120 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رتبه دوم فروش را از آن خود کند.
 
3. Tesco

 

 
مردم 13 کشور دنیا با خرید از شعبه های گوناگون این فروشگاه بزرگ بریتانیایی آن را تا رتبه سوم فروش بالا کشیده اند. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه به 92 میلیارد دلار رسید.
 
4. Metro AG

 

 
این فروشگاه بزرگ آلمانی هم که کارش عمده فروشی است و در 33 کشور دنیا خدمات خود را عرضه می کند، با مجموع 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 در لیست برترین ها قرار گرفته است.

5. Kroger
 
 
 
 
این سوپرمارکت آمریکایی با اینکه تنها در داخل آمریکا سرویس دهی می کند، اما با بیش از 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 توانسه رتبه پنجم بهترین خرده فروشی ها را به دست آورد.
 
6. Schwarz Unternehmenstreuhand KG

 

 
این فروشگاه آلمانی هم که عمده فروشی می کند، با ارائه خدمات در 9 کشور به بیش از 76 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رسیده است.
 
7. Costco

 

 
مردم 9 کشور دنیا با خرید از این عمده فروشی باعث شدند تا فروش این فروشگاه به بیش از 76 میلیارد دلار برسد و این عمده فروشی رتبه هفتم برترین ها به خود اختصاص دهد.
 
8. Home Depot

 

 
این شرکت که به ارائه خدمات منزل می پردازد و در 5 کشور دنیا فعالیت می کند، در سال 2010 به فروش 68 میلیارد دلار دست پیدا کرده است.
 
9. Walgreen Corp

 

 
این داروخانه آمریکایی با اینکه نه عمده فروشی دارد و نه سوپرمارکت است! در جمع برترین خرده فروشی ها قرار گرفته است. فروش این داروخانه در سال 2010 بیش از 67 میلیارد دلار بوده است.
 
10. Aldi

 

 
این  فروشگاه حراجی آلمانی هم که در 18 کشور دنیا اجناس حراجی خود را می فروشد، با بیش از 67 میلیارد یورو در رتبه دهم قرار گرفته است.


6 نکته کلیدی که به فرزند شما کمک می کند از اینترنت به روشی ایمن استفاده کند .
این دنیای آنلاین، بستری منحصر بفرد است که در آن مردم در تمام سنین می توانند در کنار هم دانش خود را افزایش دهند.
 
 
 
 
1 - درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند. از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد و اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.
 
2 -  خلاقیت کودک خود را تحریک کنید و فرزند خود را به سمت بهترین محتوای آنلاین هدایت کنید تا بتواند خلاقیت خود را توسعه دهد. کودک شما می تواند یاد بگیرد و سایتهای جدید را کشف کند، بازی کند، وبلاگ بنویسد، وب سایت بسازد و ... به این ترتیب می توانید تصور ذهنی فرزندتان را توسعه دهید.
 
3 -  در کنار هم و با یکدیگر قوانین و موانعی را بسازید و تعیین کنید که چه وقت/ کجا/ چرا و به چه مدتی فرزند شما می تواند از تلفن همراه یا رایانه استفاده کند. شما باید یاد بگیرید که به حرفهای فرزندتان گوش دهید و قوانین عادلانه ای را تدوین کنید.
 
4 -  اطلاعات شخصی را حفظ کرده و به فرزند خود کمک کنید بفهمد که اطلاعات و عکسهایی که در شبکه می گذارد می توانند برای همیشه و برای همه قابل رویت باشند. به کودک کمک کنید که از بالاترین سطوح حریم شخصی در شبکه های اجتماعی استفاده کند.
 
5 - به استفاده از ابزارهای کنترل شخصی فکر کنید که می توانند به طور خودکار بعضی موضوعات خاص (موضوعات غیراخلاقی، خشونت و ...) را فیلتر کنند و زمان وبگردی کودک خود را محدود کنید.
 
6 - از گذاشتن رایانه شخصی در اتاق کودک خود اجتناب کنید و در عوض، رایانه را در اتاق نشیمن قرار دهید. با این کار می توانید از سلایق فرزند خود در زمان وبگردی آگاه شوید.
 
نرم افزار فیلترینگ خانگی برای خانواده های ایرانی
در اکثر کشورها این نرم افزار بر روی رایانه خانگی افراد نصب می شود و در کشور ما نیز فیلترینگ خانگی براساس ارزش های فرهنگی، اخلاقی و بومی کشور توسط متخصصان داخلی بخش خصوصی تهیه شده است. تشخیص خودکار و هوشمند نسبت به تصاویر از جمله ویژگی های بارز این نرم افزار است که مقطع سنی خاصی را شامل نمی شود.
همچنین اجزای این برنامه از دید والدین، تعریف فرزندان، امکان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، کنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تعیین زمان استفاده، امکان تغییر پیام‌ها توسط والدین، ارائه گزارشات، امکان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است.
نسخه جدید نرم‌افزار فیلترینگ خانگی نیز با نام "نظارت والدین بر مصرف اینترنت" با اعمال برخی تغییرات در نصب و اجرا برای دانلود رایگان در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌ رسانی ارائه شده است.
واسط کاربری کامل نرم‌افزار و نصب آن بدون نیاز به اعمال تغییرات در سیستم‌عامل نرم‌افزار انجام می‌شود، همچنین در نسخه جدید نرم‌افزار سازگاری بیشتری با ویروس‌یاب‌ها پیدا کرده است. از دیگر تغییرات اعمال شده نیز می‌توان به محافظت از غیرفعال کردن، از نصب درآوردن و تغییر تنظیمات نرم‌افزار به صورت غیرمجاز توسط کودکان اشاره کرد.
چارلیز ترون
این برای من بزرگترین جایزه بود زیرا شوخی همیشگی من و سایر همکارانم این است که فقط فیلم های گریه دار و ناراحت کننده به من پیشنهاد می شود. بنابراین....
                                                         

چارلیز ترون از اینکه نامزد دریافت جایزه اسکار ۲۰۱۲ نشد ، اصلا" ناراحت نیست.


انتظار می رفت که این ستاره متولد آفریقای جنوبی بخاطر بازی در فیلم "بزرگسالان جوان" به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش زن اسکار انتخاب شود اما در کمال تعجب نام او در لیست اسامی نامزدهای اسکار حضور نداشت.


اما چارلیز تاکید کرد که اصلا" از این موضوع ناراحت نیست زیرا هدایای بسیار بزرگتر و ارزشمندتری بخاطر بازی در این نقش دریافت کرده است.



او می گوید: "خیلی احمقانه است که من بخاطر نامزد نشدن برای این جایزه ناراحت شوم زیرا من بخاطر بازی در این فیلم برخی از بهترین نقدها و تحسینهای زندگی حرفه ای ام را دریافت کرده ام و مردم از این فیلم و نقشی که من در آن بازی کرده ام خیلی خوششان آمد و استقبال بسیار خوبی کردند."


"این برای من بزرگترین جایزه بود زیرا شوخی همیشگی من و سایر همکارانم این است که فقط فیلم های گریه دار و ناراحت کننده به من پیشنهاد می شود. بنابراین بازی کردن در فیلمی متفاوت مثل "بزرگسالان جوان" برایم خیلی جالب و خوب بود و مشاهده استقبال بسیار خوب مردم از این فیلم به اندازه جایزه اسکار برای من ارزش داشت."


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:مجموعه,رازهای یك خانه, :: 1:15 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
رازهای یک خانه
اكنون هر قسمت‌ عنوان ویژه‌ای دارد كه با قصه خود مرتبط است. مثلا یكی از قسمت‌ها خوشی‌ها و حسرت‌ها نام داشت و تاویل روان‌شناختی از یك تجربه عاطفی بین زن و شوهری را به تصویر می‌كشید....
                                           
انسان‌های مدرن با قصه‌های قدیمی
در حالی سریال «در پناه تو» از شبكه 2 سیما بازپخش می‌شود كه مجموعه تازه حمید لبخنده به نام «رازهای یك خانه» از شبكه 4 در یك بی‌خبری و چراغ خاموش رسانه‌ای روی آنتن رفته است. البته پخش هفتگی این مجموعه آن هم در ساعت یازده و اندی در پنجشنبه‌شب، در مهجور ماندن این مجموعه بی‌تاثیر نبوده است. رقابت سریال‌های 2 شبكه یك و 3 و پخش هر شبی آنها مجالی برای مجموعه‌های نمایشی دیگر نمی‌گذارد؛ آن هم از شبكه 4 كه یا سریالی پخش نمی‌كند یا تولیدات آن متاثر از مخاطبان نخبه‌ا‌ش ساختاری متفاوت دارد. این ساختار متفاوت را از همان شمایل ظاهری راز‌های یك خانه می‌توان تشخیص داد. این مجموعه واجد ساختاری اپیزودیك است كه قصه‌های متفاوتی را در مكانی مشترك روایت می‌كند.

ماهیت اصلی فیلمنامه، داستان یك عمارت قدیمی است كه در هر اپیزود، اتفاقاتی برای شخصیت‌های آن رقم می‌خورد. درحقیقت فیلمنامه بر مبنای لوكیشن نوشته شده است. ابتدا قرار بود داستان این‌گونه باشد كه درهر اپیزود، نامه‌ای به در خانه برسد و برای اهالی آن خانه، حوادثی پیش آید و بر این اساس نام آن «نامه‌ها» بود كه به «رازهای یك خانه» تغییر یافت. اما اكنون هر قسمت‌ عنوان ویژه‌ای دارد كه با قصه خود مرتبط است. مثلا یكی از قسمت‌ها خوشی‌ها و حسرت‌ها نام داشت و تاویل روان‌شناختی از یك تجربه عاطفی بین زن و شوهری را به تصویر می‌كشید یا اولین قسمت از این سریال به نام «یاد باد» كه داستان یك ملاقات بود.
سال‌ها پس از جنگ، 2 برادر به دیدار هم می‌روند و گذشته خود را مرور می‌كنند. حافظ، برادر كوچك‌تر برای گذراندن طرح پزشكی به منطقه جنگی اعزام می‌شود و دیری نمی‌گذرد كه خودخواسته به خط مقدم جبهه راه می‌یابد. حبیب، برادر بزرگ‌تر با رفتن حافظ به خط مقدم موافق نیست. او معتقد است كه حضور پزشك در پشت جبهه كارسازتر است تا زیر گلوله و آتش. حافظ اما چنین فكر نمی‌كند. بستر نمایشی این اپیزود وام‌گرفته از تعزیه است كه در آن نوع اجرا و شكل فاصله‌گذاری حفظ شده است.

رازهای یك خانه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای توسط نویسندگان مختلفی همچون نادر برهانی مرنــد، محمد یاراحمدی، زهرا رفیعی گیلوایی، آرش پارساخو و... نوشته شده و اصغر عبداللهی آنها را بازنویسی كرده است. خانه مادری، مهمانی شام و شب رغائب عنوان برخی قسمت‌های این مجموعه هستند. با این‌كه به خاطر اپیزودیك بودن این سریال از تعداد زیادی بازیگر استفاده شده كه 40 بازیگر اصلی داشته و ظاهرا با بازیگران فرعی این تعداد به 100 نفر می‌رسد، اما لبخنده از بازیگران چهره و خیلی مشهور استفاده نكرده است و مبنای كار خود را بیشتر بر خود فیلمنامه و قصه‌ها قرار داده است.از این حیث می‌توان آن را با سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد مقایسه كرد.
با این‌كه جنس و ماهیت قصه‌ها و فضاسازی و طراحی صحنه آن بیشتر به تله‌تئاتر نزدیك است و عمارت قدیمی آن به خلق چنین فضایی كمك كرده اما روایت قصه‌ها لحنی رئالیستی داشته و به واقعیت‌های زندگی نزدیك است. اساسا تجربه‌های زیسته واقعی و مناسبات آدم‌ها در این تجربه دستمایه قصه پردازی در این مجموعه قرار گرفته است.

یكی از امتیازات این مجموعه، روایت دیالوگ‌هاست كه خیلی واقعی و شبیه روایت زندگی عادی است و تلاش شده از غلوگویی گفتاری در بطن كار جلوگیری شود.
در واقع اجزاء و عناصر درام در نسبت با همان نگاه واقعگرایانه كارگردان به قصه و شخصیت هایش به یك هماهنگی لازم رسیده‌اند، هرچند یك كندی و رخوتی در ریتم قصه دیده می‌شود كه با توجه به مخاطب شناسی شبكه 4 به نظر می‌رسد نقطه ضعفی به حساب نیاید. مخاطبان شبكه 4 با تله‌تئاتر آشنا هستند، ولی شاید كمتر با مجموعه‌های نمایشی مواجه شده باشند. مجموعه رازهای یك خانه از فضای استودیو خارج و به صورت تك دوربین ضبط می‌شود. با این حال فضای كلی سریال و ساختار و فرم روایی آن به سریال‌های شبكه‌های دیگر شباهت كمتری دارد و لوكیشن‌های كم و حجم زیاد فضاهای داخلی به این تمایز دامن زده است.

ابتدا تصویربرداری در باغی حوالی امامزاده صالح تجریش انجام می‌شد و مدتی است تصویربرداری به مكانی به نام باغ زاویه رفته است كه بسیاری از قصه‌ها در آن شكل می‌گیرد و باعث تنوع مكان و زمان می‌شود.
روایت داستان‌هایی كه برای این مجموعه در نظر گرفته شده، تلفیقی از داستان‌های امروزی و آثار برجسته جهان از جمله چخوف است كه این مساله بسیار به جذابیت كار می‌افزاید. به عبارت دیگر، الهام گرفتن ازادبیات كهن و آمیختن آن با فضاهای زندگی مدرن و دغدغه‌های آدم‌های امروزی، این سریال را در فضایی میان سینما و تئاتر قرار داده است كه تماشای آن آرامشی لذت بخش دارد. در واقع یك نوع بازسازی و بومی كردن ادبیات جهان را می‌توان در این مجموعه ردیابی كرد. واقعیت این است كه مجموعه به‌گونه‌ای متفاوت، فضای همیشگی و تكراری تله‌تئاتر‌های ساخته شده طی این سال‌ها را در هم شكسته و فضای استودیویی این‌گونه كارها را این بار در فضایی كاملا متفاوت در یك لوكیشن باورپذیرتر قرار داده است. فریبرز قربان‌زاده طراح صحنه و لباس سریال نیز همین نظر را دارد و معتقد است: شاید لوكیشن‌های یكسان در ظاهر بی‌شباهت به یك تله‌تئاتر نباشد، اما به نظر من این هنر كارگردان است كه بتواند چند قسمت را در یك محل ثابت به‌گونه‌ای كارگردانی كند كه در هر قسمت آن، جذابیت‌های خاصی برای مخاطب داشته باشد.

البته باید این را هم اضافه كرد كه این بدان معنی نیست كه مخاطب تصویری تصنعی از این المان‌ها داشته باشد. آنچه فراتر از فرم‌های ظاهری می‌تواند مخاطب خاص این مجموعه را با خود همراه كند تلاش كارگردان برای وارد شدن به دنیای درونی و ذهنی و بازنمایی لایه‌های باطنی روح آدمی و آن چیزی است كه در درون اتفاق می‌افتد و مظاهر بیرونی آن به شكلی نمادین نشانه‌شناسی می‌شود.
شخصیت‌هایی كه هر كدام رازی را با خود همراه دارند و در مكاشفه دراماتیك مخاطب را با پیچیدگی دنیای درونی خود همراه و سهیم می‌كنند. راز‌های یك خانه روایت انسان‌های مدرن با لحن و ادبیاتی قدیمی است كه در بدترین زمان ممكن پخش می‌شود.
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:خوانندگان,سينما,موفق, :: 1:14 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
ویل اسمیت
تعداد بسیار زیادی از خوانندگان موفق و ناموفق پا به عرصه بازیگری گذاشتند و بازیگران متعددی هم بودند كه چند آلبوم موسیقی با صدای خود منتشر كردند تا شاید....

                                        


بازیگری و خوانندگی شاید ابتدا خیلی ربطی به هم نداشته باشند ولی واقعیت این است كه در عرصه سرگرمی این 2 بخش بیشترین نزدیكی و قرابت را با یكدیگر داشته و دارند. تعداد بسیار زیادی از خوانندگان موفق و ناموفق پا به عرصه بازیگری گذاشتند و بازیگران متعددی هم بودند كه چند آلبوم موسیقی با صدای خود منتشر كردند تا شاید موفقیت‌های خود را در این عرصه نیز تكرار كنند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برخی از مطرح‌ترین خواننده / بازیگران تاریخ سینما كه برخی از آن‌ها در هر 2 حرفه موفقیت چشمگیری داشتند.


 
جاستین تیمبرلیك: در حال تجربه

این خواننده 30ساله سبك پاپ با وجود سن كم پله‌های ترقی را به‌سرعت طی كرده و یكی از محبوب‌ترین خوانندگان در حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. به گزارش برترین ها تیمبرلیك كه فعالیت خود در زمینه موسیقی را از سال 1995 و با گروه بوی بند آن سینك آغاز كرد در اواخر دهه 1990 كم‌كم نامی برای خود دست و پا كرد اما ستاره اقبال او با نخستین انفرادی‌اش در سال 2002 طلوع كرد.

فروش باورنكردنی این آلبوم بود كه تیمبرلیك را به ستاره‌ای جهانی تبدیل كرد.

تیمبرلیك از سال 1999 و با بازی در یك سریال تلویزیونی فعالیت بازیگری خود را آغاز كرد. او تا سال 2001 در 4 فیلم و سریال در نقش‌هایی كوتاه بازی كرد اما بعد از موفقیت عظیمش در زمینه موسیقی از سال 2005 در فیلم‌هایی جدی‌تر و نقش‌هایی مهم‌تر ظاهر شد از جمله

ادیسون

(2005)،

آلفا داگ

(2006) و

ناله مار سیاه

(2006) اما شاید بهترین بازی سینمایی او تاكنون بازی در نقش

شون پاركر

در فیلم

شبكه اجتماعی

ساخته

دیوید فینچر

باشد. بازی در این نقش نشان داد تیمبرلیك جدا از یك ستاره پاپ می‌تواند در سینما نیز ستاره موفقی باشد.


 

ویل اسمیت: در بازیگری موفق‌تر شد

یكی از پولسازترین بازیگران تاریخ سینما كه بسیاری از فیلم‌هایش فروشی بیش از 100میلیون دلار داشته‌اند، در عین حال یكی از خوانندگان شناخته شده سبك هیپ‌هاپ نیز هست كه تاكنون 9 آلبوم موفق و پرفروش را روانه بازار كرده است. به گزارش برترین ها اسمیت در اوایل دهه 1990 و زمانی كه 4 آلبوم موفق از او منتشر شده بود كار بازیگری را آغاز كرد و بعد از موفقیت در فیلم

«پسران بد»

در سال 1995، در فیلم

«روز استقلال»

در نقش اصلی ظاهر شد. فروش بسیار بالای این فیلم و قسمت اول

مردان سیاهپوش

در سال 1997 او را به یكی از ستارگان پرطرفدار سینما تبدیل كرد محبوبیتی كه تاكنون تداوم داشته است. اسمیت گرچه بازیگر تیپیك فیلم‌های تجاری است اما بارها نشان داده كه بازیگر توانایی است و یك‌بار نیز به‌ دلیل بازی در نقش محمد علی كلی در فیلم

«علی»

كاندید جایزه اسكار شد. گرچه در حال حاضر فعالیت سینمایی اسمیت بسیار بیشتر از كارهای او در زمینه موسیقی است ولی با این حال از سال 1997 تا 2005،  4آلبوم در سبك هیپ‌هاپ روانه بازار كرده كه با استقبال مناسبی از جانب منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.


 

دیوید بووی: بازی قوی در نقش‌های كوتاه

این خواننده 64 ساله انگلیسی به همان اندازه شهرت و محبوبیت خود در عرصه موسیقی در زمینه بازیگری نیز هنرمندی قابل احترام با قدرت بازیگری بالا بوده است. به گزارش برترین ها بووی كه از 15 سالگی با تعدادی از دوستانش یك گروه موسیقی تشكیل داده بود از سال 1969 توانست نظرها را به سمت خود جلب كند. صدا و موسیقی خاص او به‌سرعت طرفداران زیادی پیدا كرد و او خیلی زود توانست مقام خود را به‌عنوان یكی از ستارگان موسیقی راك تثبیت كند. بووی تقریبا از همان زمانی كه نامی در عرصه موسیقی برای خود دست و پا كرد با بازی در فیلم‌های كوتاه پا به عرصه بازیگری گذاشت. بازی او در نقش یك بیگانه فضایی در فیلم

مردی كه روی زمین سقوط كرد

(1976) و بازی تكان دهنده‌اش در فیلم

گرسنگی

در كنار

كاترین دونو

و

سوزان ساراندون

قدرت بازیگری او را نشان داد. بووی همواره در كنار كار خوانندگی در عرصه بازیگری نیز فعال بوده اما بیشتر در نقش‌های مكمل و فرعی بازی كرده است. نكته مهم بازی‌های قوی او در همین نقش‌های كوتاه است كه به‌راحتی از ذهن مخاطب پاك نمی‌شود. یكی از بهترین بازی‌های اخیر او بازی در نقش

نیكلای تسلا

در فیلم

پرستیژ

ساخته دیدنی

كریستوفر نولان

(2006) است.


 

فرانك سیناترا: فاتح قله‌ها

وقتی سیناترا در سال 1998 در 82 سالگی درگذشت هیچ قله‌ای را در زندگی حرفه‌ای خود فتح نشده باقی نگذاشته بود.  او فعالیت موسیقی خود را از سال 1935 وقتی تنها 20سال داشت آغاز كرد و خیلی زود توانست جایگاه مهمی در صنعت موسیقی آمریكا به‌دست آورد. سیناترا حدود 5 سال بعد از آغاز فعالیت موسیقی‌ كار بازیگری را نیز آغاز كرد و تا زمان بازنشستگی از فعالیت‌های هنری در 81 فیلم، سریال و برنامه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. برخی از این فیلم‌ها در مزه ماندگارترین آثار كلاسیك تاریخ سینما هستند از جمله

مرد بازو طلایی

(1955)،

مردان و عروسك‌ها

(1955)،

غرور و شهوت

(1957)،

سوراخی در سر

(1959)،

كاندیدای منچوری

(1962) و

از اینجا تا ابدیت

(1953) كه

به‌ دلیل این فیلم برنده جایزه اسكار بهترین بازیگر نقش دوم مرد شد تا یكی از معدود خوانندگانی باشد كه به این افتخار دست یافته است

. سیناترا به‌رغم شهرت و محبوبیت فوق‌العاده هرگز از بازی در نقش‌های مكمل ابایی نداشت و بارها در كنار دیگر ستارگان بزرگ سینما بازی كرد. در ضمن كیفیت هنری كارنامه سینمایی سیناترا در میان خوانندگانی كه عرصه بازیگری را تجربه كرده‌اند تقریبا بی‌نظیر است.


جنیفر لوپز
این زوج در یک برنامه تلویزیونی با نام "زنده باد برنده" همکاری می کنند و اگرچه این دو خواننده مشهور هالیوود مدتی است که از هم جدا شده اند و بزودی...
                                                         
از نظر جنیفر لوپز، کار کردن با همسر سابق عجیب و غریبش، مارک آنتونی، خیلی جالب و هیجان انگیز است.

این زوج در یک برنامه تلویزیونی با نام "زنده باد برنده" همکاری می کنند و اگرچه این دو خواننده مشهور هالیوود مدتی است که از هم جدا شده اند و بزودی طلاق آنها رسمی خواهد شد ، اما جنیفر هنوز هم از کارکردن با مارک لذت می برد .

وقتی مجری برنامه "برنامه شبانگاهی" از جنیفر سئوال کرد که کارکردن با مارک چگونه است، او پاسخ داد: "راستش را بخواهید خیلی جالب و خوب است زیرا هردوی ما خیلی خوب یکدیگر را می شناسیم و به همین دلیل خیلی خوب با هم کار می کنیم."
جنیفر لوپز که از مارک، دو فرزند دوقلو با نامهای مکس و امی دارد، اخیرا" فاش کرد که بین او و همسر سابقش "عشق واقعی" وجود داشت زیرا این دو هنرمند قبل از اینکه با یکدیگر ازدواج کنند مدتها با هم دوست بودند.
او گفت: "عشق بین ما واقعی بود. من و مارک قبل از اینکه با یکدیگر ازدواج کنیم مدتها با هم دوست بودیم. ما سالها با یکدیگر دوست بودیم و همیشه علاقه بسیار زیادی به یکدیگر داشتیم."
"ما دو فرزند داریم، پس مسلم است که امکان ندارد ارتباط ما کاملا" قطع شود و با یکدیگر هیچ تماسی نداشته باشیم . او همیشه در زندگی من باقی خواهد ماند."
نگاهی به مجموعه داستان «رویای مادرم» نوشته آلیس مونرو، ترجمه ترانه علیدوستی
«دنی ال مناکر» ویراستار آثار آلیس مونرو در نیویورکر درباره آثار او می‎نویسد: «خواندنِ داستانِ نویسنده ‌ای مثل آلیس مونرو یعنی درک شدن؛ و درک شدن، یعنی اجتماعی شدن»....

زبان ِ رویای مادرم
نقدهای تحلیلی و تطبیقی، بر خلاف نقد زبانشناسی، موضوعاتی را بررسی می‎کنند که از پیش تعیین شده، و از دیدگاه‎های گوناگون قابل مطالعه است، از این روست که بر این باورم در نقد داستانِ امروز بیشتر از هر زاویه‎ای الزام است، نقد زبانشناسانه صورت بپذیرد.

از این منظر بسیار مهم می‎نمایاند که در زبان‌شناسی موضوع بر دیدگاه تقدم ندارد، بلکه درست برعکس، این دیدگاه است که در ابتدا باید مشخص شده و سپس به موضوعی پرداخته شود. وانگهی هیچ عاملی وجود ندارد که بتواند از پیش مشخص کند کدام دیدگاه یا روش بررسی و نقد بر دیگری مقدم است. به همین روی متن پیش‌رو می‎کوشد، مجموعه داستانِ «رویای مادرم» اثر «آلیس مونرو» که به‌تازگی با ترجمه «ترانه علیدوستی» توسط نشر مرکز به بازار آمده براساس گزاره‎های نقد زبانشناسانه در خلل متن حول محور دو موضوعِ «جایگاه زبانی مجموعه در مقام قوه نطق» و «جایگاه زبانی مجموعه در مقام نشانه‌شناسی» را مورد بررسی قرار دهد.

«دنی ال مناکر» ویراستار آثار آلیس مونرو در نیویورکر درباره آثار او می‎نویسد: «خواندنِ داستانِ نویسنده ‌ای مثل آلیس مونرو یعنی درک شدن؛ و درک شدن، یعنی اجتماعی شدن» از همین دیدمان وقتی به رفتار واژگانِ داستانیِ آلیس مونرو و شکل‌گیری مدارِ گفتاری‌اش در مجموعه داستان «رویای مادرم» توجه می‎نماییم به ادراک فیزیکی محض، تطبیق این ادراک با تصورِ تصاویرِ نمایان و پنهانِ شخصیت‎ها و فضاسازی‌هایی می‎رسیم که از حیث زبانی دارای دو جایگاه اصلی‎ است، که زبانِ داستانی را از گفتارِ داستانی‎اش متمایز ساخته.

الف) اجتماعی بودن زبان داستانی و فردی بودن زبانِ گفتاری.
ب) بنیادی بودن زبان داستانی و اتفاقی بودن زبانِ گفتاری.

از این منظر در تمام این مجموعه زبان داستانی عملکرد شخص گوینده نیست، بلکه گویی محصولی است که با هر روایت آمیخته به تصویر، به‌صورتی منفعل در حس‎های متفاوت اتفاق می‎افتد.و گفتار داستانی مجموعه، برخلاف زبان آن، رفتاری فردی است؛ که نویسنده با توسل به زبان روانی و زمان روانی، مجموعه رمزهای داستانی را برای بیان افکار شخصی خود به کار برده است. با این همه باید بی‌رحمانه صادق بود که زبان داستانی «رویای مادرم» زبانی ا‎ست کاملا مشخص که در مجموعه نامتجانس و شوریده قوه نطق نویسنده‌اش قرار گرفته است، مسئله‎ای که نشانه‎های زبانی داستان‎های مجموعه را بیشتر به جنبه‎های روانی سوق داده است که البته از نمایه‎های روان‌پریشی زبانی و شخصیتی آنچنان حادی پیروی نمی‌کند که بنابراین مورد می‎توان جنبه‎های روانی این مجموعه را موفق دانست. علاوه بر این‎ها نشانه‎های زبانی آلیس مونرو در این مجموعه داستانش بسیار عینی‌اند تا آنجا که نوشتار توانسته این نشانه‎ها را به شکل تصویرهای داستانی قرار دادی ثبت کند.

در «رویای مادرم» نشانه، معنا و صورت زبان، چونان یک فرآیند است، این دیدگاه اگر چه بسیاری از موارد داستان‎های اثر موردنظر را قابل انتقاد می‎کند؛ چراکه متضمن نوعی تصورِ از پیش موجود در پس واژه‎های آن است؛ اما می‎تواند با مشخص ساختن این امر که واحد زبانی پدیده‎ای دوگانه است و از تلفیق دو موضوع متفاوت بنیاد یافته است، ما را به حقیقتِ داستانی، مجموعه پنج داستان کوتاهی نزدیک سازد که مشخصه‎های روانشناختی، تصورات حسی، زبانی و تخیلی آن از ماهیتی تجربی برخوردارند.

در این کتاب که به خوبی هم به فارسی در آمده، رابطه دال و مدلولی اختیاری‎ است و نشانه‎های زبانی داستان‎های مجموعه از ماهیتی اختیاری برخوردارند. این نکته به آن معناست که هیچ رابطه درونی خاصی زبان، گفتار، حس، نشانه‌ها، زمان و شخصیت‎های داستان «نفرت، دوستی، خواستگاری، عشق و ازدواج» را به «کوئینی» یا «تیر و ستون» پیوند نمی‌دهد، بی‌تردید تفاوت میان نشانه‎ها و وجود نشانه‎های زبانی گوناگون موید این ادعاست. آلیس مونرو نویسنده هشتاد و یک ساله کانادایی در مجموعه «رویای مادرم» شیوه بیانی خاص دیگری نیز دارد که با نشانه شناسی آثارش مطرح می‎گردد، و آن شیوه بیان عاطفی اثر است. عبارت‎های ندایی، در ارتباط نزدیک با نام آواها قرار دارند که نوعی بیان عاطفی زودگذر از محتوای نشانه‎ای را القا می‎کنند. در این عبارت‎ها شیوه عاطفی و نام آواهای داستان، صورت فضایی مجموعه را اشغال نموده‌اند. از این منظر ماهیت نشانه‎ها در حس آمیزی، تصویر پردازی، اندیشه و زبان، ماهیتی غیرخطی ا‎ست که تمامی عملکرد زبان داستانی با همین اصل ارتباط دارند. که در این میان صورت‎های حسی در تقابل با صورت‎های تخیلی قرار دارد و همین موضوع باعث شده است صورت‎های نشانه‎ای به ابعاد گوناگونی طبقه‌بندی شوند. برای مثال اگر بر واژگان و فضای نشانه‎ای داستانِ «صورت» تکیه کنیم، به نظر می‎رسد که نویسنده عناصر نشانه‎ای مختلفی را در یک نقطه انباشته است، چنین موضوعی رویکرد نشانه‎ای داستان را رویکردی تردیدپذیر کرده است.

در پایان باید نوشت که «رویای مادرم» کوشیده، عدم قطعیت زیبایی شناسانه خود را به تصویر بکشد، و همچنین در آفرینش‎های خود به‌وسیله خیالی اندیشمند که گویا دچار یأس فلسفی است، خود را به فرآیندی ادواری به حقیقت هیچ انگاری برساند که معتقد است هیچ حقیقت دیگری وجود ندارد، از نگاهی دیگر میل بی‎شفقت به درون کاوی خویش، در این مجموعه که در عین حال طنین اعتماد به نفس و شک دردناک نسبت به خویش را هم دارد، بسیار به چشم می‎خورد، شبیه یک آسمان خراش است که با اعتماد به نفس ادعا می‎کند: که به من نگاه کن من پخته‌ترین داستانی هستم که نوشته شده است.
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:گلایه‌,سحر قریشی,فیلم,تازه‌, :: 1:10 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
سحر قریشی
جالب است که به شما بگویم فیلم «دوباره با هم» حتی منشی صحنه نداشت. منشی صحنه‌ای که اسمش در تیتراژ خورده است فقط سه چهار روز سر صحنه بود و....
                                                         
جالب است که به شما بگویم فیلم «دوباره با هم» حتی منشی صحنه نداشت. منشی صحنه‌ای که اسمش در تیتراژ خورده است فقط سه چهار روز سر صحنه بود و بنا به دلایلی بیرونش کردند. منشی صحنه نداشتیم، طراح و دستیار لباس نداشتیم. هماهنگی این عوامل جزو وظایف یک تهیه‌کننده است اما چرا این اتفاق افتاد؟!

آذین آقاجانی سحر قریشی با سریال دلنوازان به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده به چهره مطرح و شناخته‌شده‌ای تبدیل شد و پس از آن بیشتر در فیلم‌ها و کارهای سینمایی ظاهر شد. وی در جشنواره سی‌ام فجر با کارهایی چون گشت ارشاد، دوباره باهم، اکباتان و... حضور دارد. او برایمان از دنیای بازیگری گفت.

خانم قریشی در مجموع، شما امسال جزو بازیگران پرکار سینما بودید. از کیفیت کارهایتان بگویید و سال کاری پررونقی که پشت سر گذاشتید.
واقعیت این است که هنوز همه کارها را ندیده‌ایم ولی از نظر کیفی ، متأسفانه یکی از فیلمنامه‌هایی که زمانی که فقط فیلمنامه را خواندم، قرارداد بستم و فکر می‌کردم که فیلم خوبی شود فیلم «دوباره با هم» بود. بسیار متأسفم به نظر من یک پروژه زمانی جمع می‌شود که همه عوامل در کنار هم و درست به وظیفه‌شان عمل کنند.
این که یک نفر بیاید و حضورش به گونه‌ای باشد که به وظیفه‌اش عمل نکند و مسئولیتش گردن چند نفر دیگر که اصلاً تخصص در آن زمینه ندارند بیفتد کیفیت کار را کاهش می‌دهد. جالب است که به شما بگویم این کار حتی منشی صحنه نداشت.
منشی صحنه‌ای که اسمش در تیتراژ خورده است فقط سه چهار روز سر صحنه بود و بنا به دلایلی بیرونش کردند. ما تهران کار می‌کردیم؛ از تهران که وارد قشم شدیم منشی صحنه نداشتیم، طراح و دستیار لباس نداشتیم.هماهنگی این عوامل جزو وظایف یک تهیه‌کننده است اما چرا این اتفاق افتاد؟!
چون تهیه‌کننده خودش دغدغه‌های دکوپاژ داشت. چون اسماً تهیه‌کننده بودند ولی رسماً کارگردانی می‌کردند و من متعجب شدم بابت این که در این نشست کارگردان حضور نداشت.

تعهد کاری به کنار؛ حداقل برای حفظ شأن کاری خودتان هم نمی‌توانستید کار را رها کنید؟
چرا، درست است. من خودم شخصاً بارها این صحبت را با کارگردان و تهیه‌کننده کار که آقای جمشید حیدری بودند، داشتم و بارها به ایشان گفتم که دیگر نمی‌توانم این فضا را تحمل کنم چرا که کار زخمی شده بود.درست است که پروژه خوبی نبود، ولی ما مجبور بودیم که ادامه دهیم و کار را جمع کنیم.
منتهی هنگامی که ما نصف کار را تهران گرفتیم آن را زخمی کردیم از نظر رفتار حرفه‌ای شما درست می گویید، یعنی ما می‌توانستیم کار را رها کنیم و پروژه بخوابد، ولی از لحاظ حرفه‌ای‌تر، از این نظر که خدا را هم در نظر بگیریم و خودخواهی نکنیم تصمیم گرفتیم که بمانیم و کار را جمع کنیم.

شما با تلویزیون شروع کردید ولی رویکردتان سینمایی‌تر دارد می‌شود.پیشنهادهایی که در سینما دارید بهتر است یا این که خودتان در حال حاضر سینما را ترجیح می‌دهید.
واقعیت این است که در حال حاضر پیشنهاد سینمایی من بسیار بیشتر از تلویزیون است و این که ترجیحاً مدیوم سینما را بیشتر دوست دارم، با این که هنوز هم به تلویزیون وفادارم و دوست دارم حضور دوباره‌ای داشته باشم اما با شرایطی مثل یلدای دلنوازان.

نقش‌هایی که در پروسه کاری چند فیلم این جشنواره انتخاب کرده‌اید براساس چه معیارهایی بوده است؟
اصلاً کاری با این نداشتم که نقش اول باشم یا نه؛ دوست داشتم جنسی از بازی‌هایی را تجربه کنم که شبیه کارهای دیگرم نباشد و فکر می‌کنم این اتفاق افتاد.
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 626
بازدید کل : 123576
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ