بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:کاریکاتور,بالوتل,توپ,طلا, :: 1:9 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
کاریکاتور: بالوتلی به دنبال توپ طلا
سوپر ماریو معتقد است می تواند برنده توپ طلا شود اگر....

گل: ماریو بالوتلی به تازگی بار دیگر از خودش تعریف کرد و اعلام کرد می تواند حتی برنده توپ طلا شود. البته سوپر ماریو اعتراف کرد که مسی بازیکن بهتری است و اگر قرار باشد او چنین عنوانی را به دست بیاورد، باید در انتظار افت ستاره آرژانتینی باشد.

اصرار دختر جوان برای ازدواج به قیمت جانش تمام شد
پسر دانشجویی که به خاطر اصرار دختر مورد علاقه‌اش برای ازدواج او را کشته ‌بود در جلسه محاکمه به دست‌ و پای اولیای‌دم افتاد و درخواست بخشش کرد.
 

شرق:در ابتدای جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد، علی عطار، نماینده دادستان تهران در توضیح کیفرخواست گفت: مجتبی -متهم - که پسری دانشجو است سوم اردیبهشت سال‌جاری دختر جوانی به نام مریم را به قتل رسانده است. این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد. بنابراین با توجه به مدارک موجود در پرونده، درخواست صدور حکم قانونی را دارم.
در ادامه پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. مادر مقتول گفت: مجتبی همسایه ما بود و به خانه ما رفت‌وآمد می‌کرد اما تاجایی که من می‌دانم رابطه خاصی بین او و دخترم نبود، فقط گاهی همدیگر را می‌دیدند البته شوهرم در این حد هم در جریان نبود.
در ادامه مجتبی، در جایگاه حاضر شد. او گفت: من اتهام قتل را قبول دارم اما قصد کشتن او را نداشتم. من و مریم از 15سالگی با هم دوست بودیم و رابطه داشتیم. من عاشق او شده‌ بودم اما چون سنم کم بود نمی‌توانستم به خواستگاری‌اش بروم. به مریم گفته‌ بودم با هم ازدواج می‌کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده ‌بود به هم نزدیک‌تر شویم. دو سال پیش من دانشگاه قبول و در رشته مدیریت دولتی مشغول به تحصیل شدم، همین موضوع ازدواج‌مان را عقب انداخت. در این مدت من و مریم چندین‌بار با هم رابطه داشتیم. بیشتر این رابطه‌ها در خانه مریم بود البته من به زور او را وادار به این کار نمی‌کردم و خودش می‌خواست. ما عاشق هم شده بودیم. تا اینکه روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. به مریم گفتم من به تو قول داده‌ام با هم ازدواج می‌کنیم اما حالا نمی‌توانم چون نه سربازی رفته‌ام و نه شغل درست و حسابی دارم. او خیلی اصرار می‌کرد باید در چند روز آینده ازدواج کنیم، من قبول نکردم و گفتم صبر کن حداقل سربازی بروم. اگر در وضعیتی که حالا دارم به خواستگاری بیایم پدرت جواب رد می‌دهد و آن‌وقت دیگر نمی‌شود کاری کرد.

متهم ادامه داد: مریم موضوع رابطه ما را به میان کشید و گفت از او سوء‌استفاده کرده‌ام. جواب دادم من هیچ‌وقت به تو خیانت نکردم هنوز هم می‌گویم می‌خواهم با تو ازدواج کنم فقط باید کمی صبر کنی. یکدفعه عصبانی شد و من را تهدید کرد و گفت اگر با من ازدواج نکنی از تو شکایت می‌کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی‌خود شدم و یک ضربه به او زدم، نه به خاطر اینکه او را بکشم فقط به علت اینکه می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

در این هنگام قاضی از متهم پرسید چطور این دختر را دوست داشتی اما به سمتش چاقو پرت کردی. مجتبی پاسخ داد: مریم همیشه به من می‌گفت دوست دارم مرد غیرتی باشی و به خاطر من دعوا کنی. من هم چاقو در جیبم می‌گذاشتم که هر وقت شد به خاطر مریم دعوا کنم. او از مردی که زور بگوید و اقتدار داشته ‌‌باشد خوشش می‌آمد، به همین خاطر هم چاقو درآوردم. نمی‌خواستم بزنمش، می‌خواستم بگویم من مرد غیرتی هستم و لازم باشد به زور تو را برای خودم نگه می‌دارم.

مجتبی هنگام طرح آخرین دفاعیاتش در حالی‌که به شدت گریه می‌کرد، گفت: از کرده خودم پشیمان هستم و از خانواده مریم درخواست بخشش دارم. او سپس به دست و پای پدر و مادر مقتول افتاد و تقاضای عفو کرد.

در پایان جلسه هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم قتل به قصاص و به جرم رابطه نامشروع به صد‌ضربه شلاق محکوم کردند.

 

 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:صعود,طلا,بازار,جهان,سقوط,دلار, :: 1:6 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
صعود بهای طلا در بازار جهانی بدنبال سقوط دلار
بهای معاملات طلا بدنبال سقوط ارزش دلار به پايين‌ترين سطح در دو ماه گذشته و افزايش تقاضا برای اين فلز گرانبها به عنوان دارايی جايگزين، افزايش يافت.
 
ايسنا : معاملات طلا براي تحويل در ماه آوريل در بازار كامكس نيويورك، 1.4 درصد صعود كرد و به هزار و 748 دلار و 40 سنت در هر اونس رسيد. بهاي اين فلز در معاملات الكترونيكي به هزار و 752 دلار و 60 سنت رسيد. معاملات حجم بالاي طلا از ابتداي سال 2012 تاكنون، 12 درصد صعود بها داشته است.

طلا كه در دو روز معامله گذشته با سقوط بها روبرو شده بود، پس از اظهارات بن برنانكه، رييس بانك مركزي آمريكا، كه مجددا تكرار كرد وضعيت بازار كار آمريكا هنوز بهبود نيافته است و موجب تقويت تقاضا براي اين فلز به عنوان پناهگاه مطمئن سرمايه گذاري شد، افزايش يافت.

نقره براي تحويل در ماه مارس در بازار كامكس، 1.3 درصد افزايش يافت و به 34.194 دلار در هر اونس رسيد.

بهاي معاملات پلاتين براي تحويل در ماه آوريل در بازار بورس كالاي نيويورك، 1.5 درصد افزايش يافته و به هزار و 654 دلار و 80 سنت در هر اونس رسيد. معاملات پالاديم براي تحويل در ماه مارس، 0.5 درصد افزايش يافته و به 709.15 دلار در هر اونس رسيد.

ارزش دلار در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ، 0.7 درصد كاهش يافت و به پايين‌ترين سطح از نهم دسامبر رسيد.
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:اسرائیل,امروز,فلج, :: 1:5 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
اسرائیل امروز فلج می‌شود
اعتصاب گسترده اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی که شامل فرودگا‌هها، بندرها، بانک مرکزی، بورس، قطارها و دفاتر دولتی می‌شود، امروز رژیم صهیونیستی را دچار ۵۰۰ میلیون دلار خسارت در هر روز می‌کند.
 
فارس:اتحادیه بزرگ کارگران در رژیم صهیونیستی (هستدروت) امروز اعتصاب فراگیری را آغاز می‌کند که به بسته شدن فرودگاه‌ها، بندرها، بانک‌ها، سازمان بورس و دیگر سازمان‌های مهم اقتصادی خواهد انجامید.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یووال اشتاینیتز وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز گذشته یک بار دیگر از اتحادیه کارگران و رئیس آن خواست تا این اعتصاب برگزار نشود و علت آن را سایه بحران اقتصادی جهانی [بر اسرائیل] دانست.

این اعتصاب بزرگ پس از شکست مذاکرات طولانی اتحادیه بزرگ کارگران با دولت اسرائیل برگزار می‌شود که در رسیدن به توافق برای بهبود بخشیدن به اوضاع آنان و تحقق خواسته‌های آنان ناکام مانده است.

اتحادیه کارگران که شامل صدها هزار کارمند و عامل در بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد: اعتصابی که ممکن است خسارتی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار به طور روزانه با اقتصادی اسرائیل وارد کند، از ساعت ۶ صبح (به وقت محلی/ ۴ بامداد، گرینویچ) روز چهارشنبه آغاز می‌شود و قطارها و بانک‌ مرکزی اسرائیل و دفاتر دولتی را نیز در بر می‌گیرد.

شرکت هواپیمایی بزرگ العال هنوز اعتصاب اجرایی نشده است، برنامه پروازهای خود را به دلیل این اعتصاب در فرودگاه بن‌گوریون تغییر داد و برخی پروزاها به قبل از ساعت ۶ صبح موکول شد تا از حجم خسارت‌ها کاسته شود.

وزیر دارایی تل‌آویو ابراز امیدواری کرده بود که دو طرف (دولت و اتحادیه کارگران) بتوانند تا عصر روز سه‌شنبه به توافق برسند و حقوق برخی کارگران افزایش یابد.

اتحادیه کارگران اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون از ساعت ۶ تا ۱۲ امروز چهارشنبه به دستور دادگاه تعطیل می‌شود اما اعتصاب در مکان‌های دیگر ادامه خواهد داشت. شرکت العال اعلام کرده بود که موعد پرواز ۱۵ هواپیما به اروپا را به قبل از ساعت ۶ تغییر داده است تا قربانی اعتصاب نشود.

عوفر عینی رئیس هستدروت اعلام کرده است که «تنها سلاحی که کارگران می‌توانند از آن استفاده کنند، سلاح اعتصاب است.

اتحادیه کارگران از دولت رژیم صهیونیستی خواسته است تا ۲۵۰ هزار کارگر بازنشسته را مانند کارگران نظافت، نگهبانان و کسانی که مشغول کار هستند، قرار بدهد زیرابند اوضاع آنان بسیار سخت است اما وزارت دارایی اعلام کرده است که چنین رقمی شدنی نیست اما حاضر است اندکی حقوق آنان را افزایش بدهد.

سخنگوی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اعتصاب اقدامی غیرضروری است که عواقب وخیمی بر اقتصاد اسرائیل خواهد داشت.

در نوامبر گذشته نیز اتحادیه کارگران اعتصابی شبیه امروز برگزار کرد اما دادگاه اسرائیل فقط مجوز ۴ ساعت به آنان داد و از دو طرف خواست هر چه سریعتر به توافق برسند اما مذاکرات تا الان از رسیدن به توافق بازمانده‌اند.

اعتراضات اجتماعی در رژیم صهیونیستی از ماه ژوئن گذشته آغاز شد و در ماه اوت، زمانیکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سراسر فلسطین اشغالی در تل‌آویو تظاهرات کردند، به اوج خود رسید.

قرار است ساعت ۱۲ به وقت محلی دو طرف کشمکش (اتحادیه کارگران و نماینده دولت) در دادگاه حاضر شوند و گزارشی از سیر مذاکرات را اعلام کنند.
 
گرانی گوشت به روایت قصابان/ فهرست قیمت‌ انواع گوشت تنظیم‌ بازاری
این روزها خیابان‌ها بسیار شلوغ است و مردم گویا از هم اکنون مشغول خریدهای نوروزی خود هستند اما در کنار این، بازار خرید و فروش اقلام مهم در سبد کالاهای خانوار نیز گرم است .
 
مهر:تنها یک جمله کافی بود تا در بازار التهاب ایجاد کند و مردم را به سمت خریدهایی بکشاند که شاید در هراس از کمبود کالا به سراغش می‌روند در حالی که کالاهای مختلف به اندازه کافی در بازار وجود دارد و به عنوان نمونه، هم اکنون نیز عرضه روزانه 50 هزار تن گوشت گرم در بازار آغاز شده است. 
این روزها خیابان‌ها بسیار شلوغ است و مردم گویا از هم اکنون مشغول خریدهای نوروزی خود هستند اما در کنار این، بازار خرید و فروش اقلام مهم در سبد کالاهای خانوار نیز گرم است و دولت هم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت داده است، تلاش دارد تا این پیام را به مردم برساند که کمبودی در کالاهای اساسی وجود ندارد.

اما شاید تنها یک جمله کافی باشد تا آرامش بازار را برهم زند و مردم را برای خرید هر چه بیشتر مایحتاج عمومی ترغیب کند و آن این بود که دلار قیمتش بالا رفته است و به این صورت، واردات برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین در ماههای آینده، بازار با کمبود کالا مواجه است.

این جمله در شرایطی اعلام شد که بازار آرامش خود را داشت و تنها نوساناتی در قیمت برخی اقلام از جمله لبنیات، مشاهده می‌شد، اما همین نگرانی از بابت کمبود کالا در ماههای آینده، به تدریج به کوچه و پس کوچه‌های بازار و خانه‌های مردم سرایت کرد و موجی از تقاضا را به سمت بازار فرستاد.

بازار گوشت نیز یکی از همین بازارها بود که به دلیل افزایش تقاضا، با برخی نوسانات مواجه شد که البته دولت به سرعت وارد بازار شده و با اعلام برنامه‌ریزی‌های خود، تاکید کرد که هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد، انبارها پر از کالا است و حتی صادرات دام زنده را نیز ممنوع کرد.

در همین راستا، مسئولان دولتی اعلام کردند که عرضه گوشت قرمز گرم و منجمد در بازار آغاز خواهد شد و این گوشت‌ها قیمت تعادلی خواهند داشت. صدراله دولت در این رابطه گفت: ستاد تنظیم بازار دو تصمیم مهم را در مورد گوشت اتخاذ کرده است که بر اساس آن، صادرات دام زنده از کشور ممنوع شد.

رئیس ستاد تنظیم بازار مواد پروتئینی افزود: از اواخر هفته گذشته، عرضه گسترده گوشت قرمز به قیمت تعادلی در بازار آغاز شده و البته شواهد حکایت از آن دارد که کمبودی در زمینه گوشت قرمز در بازار وجود ندارد، اما به دلایل مختلف قیمت در هفته‌های گذشته افزایش یافته بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، اولین بخش از گوشت قرمز ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌ها روانه بازار خواهد شد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ه قیمت عمده‌فروشی گوشت گاو منجمد 8400 تومان و قیمت هر کیلو گوشت به اصطلاح سه قطعه در خرده‌فروشی‌ها و مراکز توزیع، 8800 تومان است.
در عین حال، یداله صادقی گفت: عرضه گوشت گرم گوسفندی و گاوی در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به میادین، با قیمت مناسب، گوشت با کیفیت را تهیه کنند، ضمن اینکه عرضه در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند و برخی واحدهای زیرمجموعه اتحادیه صنف قصابان نیز انجام خواهد شد.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روزانه 40 هزار تن گوشت گرم گوسفندی و گاوی در مراکز توزیع تعیین شده، عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت بسته به انواع آن متفاوت است و به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 14 هزار و 400 تومان در میادین میوه و تره بار و 15 هزار تومان در فروشگاه زنجیره‌ای شهروند تعیین شده است.

گفتگو با قصابان درباره گرانی گوشت

در کنار صحبت مسئولان دولتی، به سراغ قصابان و فروشندگان اقلام پروتئینی در سطح شهر نیز رفته‌ ایم. یکی از فروشندگان اقلام پروتئینی مستقر در فروشگاههای زنجیره‌ای می‌گوید: قیمت‌ها در غرف فروشگاههای زنجیره‌ای که تحت نظارت است، تغییر چندانی نداشته است و تنها کمتر از 5 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی می‌افزاید: البته چند روز در هفته گذشته، تقاضای بسیاری برای خریدهای عمده از سوی مردم مطرح می‌شد که همین امر شاید باعث بالا رفتن قیمت شده باشد، چراکه مردم خریدهای عید خود را زودتر از موعد هر سال به نظر می‌رسد که شروع کرده باشند.

یکی دیگر از قصابان که واحد صنفی نسبتا بزرگی در سطح شهر دارد  می‌گوید: نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت سکه باعث شده بود که حتی برخی کشتارگاهها نیز به کندی کشتار انجام دهند و به بهانه اینکه بتوانند در روزهای آینده که اوج تقاضای مردم برای تامین اقلام پروتئینی در ایام پایانی سال است، گرانتر بفروشند، همین امر البته به قصابان نیز سرایت کرد و آنها نتوانستند به میزان لازم گوشت مورد نیاز واحد خود را تامین کنند.

وی می‌افزاید: مردم هم شنیده بودند که قرار است قحطی بیاید و بنابراین به بازار مراجعه می‌کردند و البته فروش ما نیز رونق گرفته بود، اما تلاش شد به دلیل اینکه اعتبار خود را میان مردم از دست ندهیم، به میزان معقولی افزایش قیمت دهیم. وی می‌گوید: هم اکنون با اعلام دولت برای عرضه گوشت گرم، خود به خود تقاضا برای خرید از مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته و مردم به مراکز عرضه گوشت که دولت می‌گوید، مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از فروشندگان مواد پروتئینی می‌گوید: قیمت گوشت قرمز بالا رفته است، اما بیشتر هیجانات ناشی از خرید است که تقاضا را بر هم می‌زند.

وی می‌افزاید: گوشت قرمز کمبودی در بازار ندارد و هم اکنون بازار هم به روال عادی برگشته است. البته افرادی که گوشت را گران خریدند و از هیجانات بازار تابعیت کردند، ضرر کردند چراکه حداقل گوشت را 2000 تومان در هر کیلو گران خریدند.

 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:نشست,محرمانه,ضد ایرانی,سوئد, :: 1:3 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
نشست محرمانه ضد ایرانی در سوئد
برگزاركننده سوئدی يك نشست گروهك های اپوزيسيون تاكيد كرد اين نشست محرمانه بود.
 
کیهان:به نقل از راديو پژواك (پخش فارسي راديو سوئد)، مركز موسوم به اولاف پالم باانتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: محل نشست و اسامي شركت كنندگان محرمانه بود و نمايندگان رسانه ها نيز اجازه ورود به اين محل را نداشتند.

اين راديو اضافه كرد: ما اجازه پيدا كرديم ساعتي در روز دوم (يكشنبه) آن هم در خارج از سالن نشست، با تعدادي از شركت كننده ها گفت وگو كنيم. در اين نشست سازگارا، مخملباف، عبداله مهتدي (رئيس كومله)، عليرضا نوري زاده، احمد باطبي، ليلي پورزند، مهرانگيز كار و گيتي كاوه حضور داشتند.

«خودنويس» نيز از قول جنيو عبدو (خبرنگار اخراجي گاردين در تهران) كه در نشست مذكور حضور داشته، نوشت: گروه هاي مختلف از كومله تا سكولارها و سبزها حضور داشتند.

براساس اين گزارش محمدعلي توفيقي (عضو مستعفي سازمان مجاهدين)، محمد تهوري (همسر فاطمه حقيقت جو) و محمدجواد اكبرين از جمله اصلاح طلبان سابق بوده اند كه به محل نشست رفته اند.

رضا طالبي از همكاران موسسه ميزبان در گفت وگو با راديو فردا و راديو زمانه تصريح كرد: هدف از نشست، نزديك كردن اپوزيسيون به يكديگر بود. ما همچنين وظيفه داريم عليه انتخابات افشاگري كنيم. در مورد شفاف نبودن كنفرانس، اگر منظورتان مشخص نبودن نام شركت كنندگان و مبتكران باشد، من بايد اشاره كنم كه به درخواست تعدادي از دوستان دعوت شده و شركت كننده ما اين مسئله را اعلام نكرديم. اين امر موجب شد كه عده اي از دوستان و فعالان به اين امر با ديده شك و ترديد بنگرند.

وي مي گويد: بنا به دلايل امنيتي، اين نشست در محلي مخفي و در خارج از استكهلم برگزار شد. تعدادي از مخالفان جمهوري اسلامي، در سال ميلادي گذشته به ما مراجعه كردند. اين افراد گفتند قصد دارند كنفرانسي را متشكل از افراد اپوزيسيون ايران براي برقراري مذاكرات برگزار كنند. مركز از پيشنهاد آنها استقبال كرد و گروهي را تشكيل داد كه براي اين كنفرانس برنامه ريزي كند. با توجه به اينكه گروه ما شناخت كافي درباره مخالفان جمهوري اسلامي ندارد به يك ارگان خارج از سوئد و يك فرد ديگر اين ماموريت را داديم طوري اين فهرست تنظيم شود كه ديدگاه هاي گوناگون سياسي در آن رعايت شود 52 نفر در اين كنفرانس شركت كردند.

طالبي در ادامه مي گويد: مايل نيستم نام اين سازمان كه شركت كنندگان را انتخاب كرده، مطرح كنم. چون اين سازمان و فردي كه انتخاب مهمانان شركت كننده در اين كنفرانس را برعهده داشت، خواستار اين شده بود كه نامش در جايي برده نشود.

يادآور مي شود پنهانكاري برگزاركنندگان اين جلسه شبه مافيايي، باعث شده گروهي از عناصر وابسته به اپوزيسيون در استكهلم اقدام به برگزاري تجمع اعتراض آميز كنند.
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:توصیه,صبحانه ,خوردن,کوچولو, :: 1:2 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
۷ توصیه برای صبحانه خوردن کوچولوها
کودک شما هم جزء آن دسته از کودکانی است که هنگام خوردن صبحانه بهانه می‌گیرند و به اصطلاح ”جیم“ می‌شوند؟ نگران نباشید. توصیه‌های زیر را بخوانید و به‌ کار ببندید. امیدوارم کودکان‌تان صبحانه‌خور حرفه‌ای شوند...

 

 

۱) میز را بچینید:
به همراه فرزند خود، از شب قبل، میز صبحانه فردا را بچینید. البته هنگامی‌که کودک‌تان خوابید مواد فاسدشدنی را، دوباره در یخچال قرار دهید. صبح هنگام نیز، ابتدا میز را مثل شب پیش آماده کنید بعد کودکتان را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از خوردن صبحانه بیدار کنید تا دستگاه گوارشی او کم‌کم شروع به‌کار کند.

۲) نوشیدنی‌های اشتهاآور:
پیشنهاد می‌شود، وقتی کودک‌تان از خواب برخاست یک لیوان بزرگ آب یا آب پرتقال به او بدهید. به این ترتیب او به اشتها می‌آید. مطمئن باشید چند دقیقه بعد، شتابان به سمت میز صبحانه می‌آید.

۳) با بوفه موافقید؟
کوچولوها همیشه دوست دارند ادای بزرگ‌ترها را در بیاورند. آنها عاشق بوفه‌اند و دوست دارند غذاها روی میز چیده شده باشد تا آنها هر چه می‌خواهند بخورند. آب پرتقال، نان، بیسکویت، شکلات صبحانه، شیر، پنیر و... را روی میز بچینید و مطمئن باشید، چشمان کودک، بزرگ‌تر از معده‌اش خواهد شد و از تمام غذاهای روی میز تا جائی‌که بتواند می‌خورد.

۴) یک نمونه جالب:
فراموش نکنید که بهترین راه یادگیری، مثال‌زدن است. شما نیز همراه کودکتان بنشینید و صبحانه کامل بخورید. کودکتان از شما الگو می‌گیرد و کارهای شما را تقلید می‌کند. وقتی چند لقمه خوردید، تازه اشتهای‌تان باز می‌شود.

۵) نان تازه، عالی است!
آمار نشان داده است که از هر ۱۰ کودک، ۴ نفر تنها به‌دلیل نبودن نان تازه سر میز صبحانه، رغبتی به خوردن ندارند. در صورتی‌که کودکتان نسبت به خوردن صبحانه بی‌میل است، نان تازه را امتحان کنید. بوی نان تازه همه را به اشتها می‌آورد. اگر وقت خرید نان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقداری شیر و شکر روی نان مانده بمالید و آن را ۵ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا بوی نان تازه به‌خود بگیرد.

۶) از داستان‌های زیبا کمک بگیرید:
سعی کنید سر میز صبحانه وقت را غنیمت شمرده و کتاب داستانی، درباره صبحانه‌خوردن برای کودکتان بخوانید. کاری کنید که آب از لب او آویزان شود.

۷) اصرار نکنید:
در صورتی‌که با وجود انجام تمامی این کارها، باز هم کودک شما صبح از خواب برخاست و میلی به خوردن صبحانه نشان نداد، به او فشار نیاورید. یک لیوان شیر یا آب پرتقال به او بدهید و تا ساعت ناهار در صورت تمایل، به او میوه بدهید. مطمئن باشید او فردا صبح بهتر از امروز، صبحانه می‌خورد.
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:خنده,رئیس,فوتبال, :: 1:2 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
آقای خنده رئیس فوتبال می‌ماند
علی کفاشیان هنوز هم بیشترین شانس را برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در 4 سال آینده دارد.

خبرآنلاین: وزارت ورزش همچنان برای انتخاب گزینه ای كه توانایی اداره فدراسیون فوتبال را داشته باشد به نتیجه نرسیده است. اگر این روند ادامه داشته باشد و وزارت ورزش گزینه ای را به انتخابات نفرستد، علی كفاشیان جدی ترین گزینه ریاست فدراسیون فوتبال خواهد بود و با توجه به حضور 4 ساله اش در فدراسیون فوتبال، قطعا آرای مجمع را كسب خواهد كرد. در این صورت وزارت ورزش هم یك نایب رئیس را در دقیقه 90 معرفی خواهد كرد كه این فرد، نماینده وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال خواهد بود.

از طرفی ریاست سازمان لیگ هم از عزیز محمدی گرفته خواهد شد. محمد حسن انصاریفرد مدیرعامل باشگاه راه آهن تهران گزینه ریاست سازمان لیگ در فدراسیون بعدی است و حتی صحبت هایی هم با او شده است. علی رغبتی هم احتمالا دبیر فدراسیون فوتبال خواهد شد. سجادی چند روز قبل در مصاحبه ای كه با یكی از خبرگزاری ها داشت در پاسخ به این سوال كه رغبتی چقدر شانس برای دبیركلی فدراسیون فوتبال خواهد داشت جواب داده بود: «ما كه نظری در این مورد نداریم اما به هر حال او هم گزینه بدی نیست.»

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:کودک,دائما,سردرد,شکایت, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
کودکم دائما از سردرد شکایت دارد!
بسیاری از ما سردرد را تجربه کرده ایم. این درد معمولا نشانه ای از بیماری است و یا به دلیل عصبانیت، اضطراب، کم خوابی و حضور در اماکن شلوغ و ... به سراغمان می آید...


ممکن است سردرد با کمی استراحت یا تغییر وضعیت رفع شود اما گاهی هم نیاز است که به پزشک مراجعه و دارو مصرف کنیم.خوب است بدانید کودکان هم مانند بزرگ ترها سردرد می شوند و سردرد یکی از مشکلات متداول آن هاست. البته شیوع آن در کودکی به اندازه دوران بزرگسالی نیست اما کیفیت زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد و بر اشتها و خواب وی تاثیر منفی می گذارد.در این مطلب، به بررسی شایع ترین علل سردرد در کودکان پرداخته ایم.

علل سردرد

سردرد به تنهایی یک علامت و نشانه بیماری های متعدد است. کودکان از زمانی که قدرت تکلم پیدا می کنند ممکن است عنوان کنند که دچار سردرد شده اند. در سنین پایین تر نیز از طریق برخی علایم مثل بیقراری، بی خوابی یا بی اشتهایی می توان به سردرد مشکوک شد. بنابراین یک کودک ۲ ساله هم ممکن است سردرد بگیرد و آن را اظهار کند.

دکتر حسن باقری متخصص مغز و اعصاب کودکان با بیان این مطلب به خراسان می گوید: بروز سردرد علل بسیار متفاوتی دارد. گاه ممکن است ناشی از سینوس های فک و پیشانی و عفونی شدن آن ها باشد. در سنین پایین این سینوس ها هنوز به خوبی تشکیل نشده است ولی در سنین ۸ -۷ سالگی التهاب سینوس ها سردردهای آزاردهنده را به کودک تحمیل می کند.

همچنین بیماری های عصبی- عضلانی ممکن است به سردرد در کودکان منجر شود. حتی میگرن در سنین پایین هم گزارش می شود و بچه ها هم ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. گاهی مشکلاتی که در سیستم عصبی به وجود می آید مانند توده، آبسه، ضایعات و صدماتی که باعث خونریزی می شود به سردرد می انجامد که در بعضی از این موارد کودک دچار تهوع و استفراغ هم می شود.به گفته دکتر باقری بیماری های متابولیک هم گاهی باعث سردرد می شود این دسته از سردردها به دلیل بیماری ها و اختلالاتی که در دیگر سیستم های بدن رخ می دهد، به وجود می آید.

سردردهای حاد و مزمن

به طور کلی سردردها به ۲ دسته حاد و مزمن تقسیم می شود. سردردهای حاد به طور ناگهانی اتفاق می افتد و کودکی که سردرد نداشته است به یکباره دچار سردرد شدید می شود. این دسته از سردردها باید به طور اورژانسی مورد بررسی قرار بگیرد تا علت آن شناخته شود. دسته دیگری از سردردها، مزمن است و کودک مدت هاست از سردرد شکایت می کند. بررسی این دسته از سردردها متفاوت است و با گرفتن شرح حال و در نظر گرفتن یک سری نکات، علت سردرد مشخص می شود. گاهی کودک به علت مشق نوشتن به صورت درازکشیده به سردرد مبتلا می شود.

آویزان ماندن سر در این حالت باعث کم خونی و خستگی عضلانی می شود و کودک در ناحیه پیشانی احساس سردرد می کند. در چنین شرایطی کودک صبح ها سردرد ندارد و در طول روز که هنگام انجام تکالیف است، سردرد خفیف دارد. اما اواخر روز سردرد شروع و شب ها تشدید می شود. گاهی اختلالات بینایی در کودک به سردرد منجر می شود. کودکانی که ضعف بینایی یا بیماری آستیگماتیسم دارند، مدت ها قبل از مراجعه به چشم پزشک از سردرد شکایت می کنند. این کودکان به سردردهای مزمن دچار می شوند. در بیشتر موارد صبح ها سردرد ندارند اما در طول روز که عضلات چشم مجبور است کره چشم را برای دید بهتر تغییر شکل دهد، این امر باعث بروز خستگی چشم و سردرد در کودک می شود.

شایع ترین علل سردرد

این متخصص مغز و اعصاب کودکان با اشاره به این که بیشتر کودکان دبستانی که از سردرد شکایت می کنند، به علت انجام تکالیف به حالت درازکشیده به سردرد مبتلا می شوند، گفت: این نوع سردرد بسیار شایع و به سردرد (positional) معروف است. در واقع علت آن خسته شدن عضلات گردن و سر است. بهترین راه این است که بچه ها را عادت دهیم تکالیف خود را روی میز انجام دهند تا دچار این نوع سردرد نشوند. گاهی بچه ها به حالت دراز کشیده تلویزیون نگاه می کنند و ساعت ها در حالتی که فشار زیادی به عضلات گردن می آید، فیلم می بینند. این دسته از بچه ها هم در معرض سردرد هستند. گاهی نشستن پای رایانه و انجام بازی های رایانه ای در ساعات متمادی به سردرد منجر می شود که با تصحیح وضعیت نشستن و محدود کردن انجام بازی برای بچه ها قابل رفع است.

یکی دیگر از سردردهای شایع در میان کودکان به Tension headache معروف است که ناشی از فشارهای عصبی، تنش، اضطراب، ترس و خشم است.

اگر کودک پس از یک تنش یا فشار عصبی اظهار سردرد کرد، نباید آن را دست کم گرفت. بهتر است تلاش کنیم که استرس موجود را رفع و محیط را آرام کنیم. به او زمان برای استراحت بدهیم که بهتر است در یک مکان تاریک باشد و از او بخواهیم آرام بگیرد.

در مواردی اگر درد شدید است بهتر است با خوراندن مسکن به کودک درد را برطرف کنیم. بنابراین بی اعتنایی به سردرد کودک در هیچ موردی قابل توجیه نیست.

سابقه فامیلی

در موارد بسیاری ابتلای کودکان به سردرد به دلیل سابقه فامیلی است. به این ترتیب گرفتن شرح حال بیمار و دانستن سابقه فامیلی خانواده کمک بسیاری به شناسایی علت سردرد می کند. اگر یکی از والدین سابقه سردرد یا میگرن داشته باشد، احتمال ابتلا به میگرن در کودک ۳ تا ۴ درصد است اما اگر پدر و مادر هر دو سابقه میگرن داشته باشند، احتمال بروز میگرن در کودک به ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند.

درباره سردردهای مربوط به سیستم فوقانی تنفسی هم باید گفت که ژنتیک نقش مهمی دارد و کدهای ژنتیکی که کودک به ارث برده است در ابتلای وی به این دسته از سردردها نقش دارد. گاهی تخلیه نشدن ترشحات داخل سینوس ها باعث بروز سردردهای مزمن در کودک می شود که درمان های خاص خود را دارد.

ضربه به سر

طی مراحل رشد و تکامل کودک ممکن است ضربه ای به سر وی وارد شود. برای بیشتر والدین این سوال پیش می آید که آیا این ضربات ممکن است به سردرد منجر شود. وی در پاسخ به این سوال چنین می گوید: اگر ضربه به قدری شدید باشد که باعث بروز ضایعه در جمجمه شود، ممکن است به سردرد و دیگر علایم منجر شود. اما ضربه های عادی که زیاد اتفاق می افتد معمولا به تنهایی باعث سردرد مزمن نمی شود زیرا ساختار سیستم داخل جمجمه به نحوی است که بسیاری از این ضربه ها را خنثی می کند. مغز و سیستم عصبی در مایعی تحت عنوان مایع مغزی- نخاعی قرار دارد و ضرباتی که به سر وارد می شود توسط مکانیسم های موجود در ساختار سیستم عصبی خنثی می شود.بیشتر سردردها توسط متخصص اطفال قابل تشخیص و درمان است و در دیگر موارد مشاوره و مراجعه به متخصص مغز و اعصاب کودک ضروری است.

در مجموع باید اظهار سردرد از سوی کودک را جدی گرفت و ریشه یابی کرد. بسیاری از سردردها با یک سری اقدامات ساده قابل حل است و کافی است طرز نشستن کودک پای تلویزیون یا هنگام انجام تکالیف اصلاح شود تا سردرد بهبود پیدا کند. گاهی معاینه چشم و تشخیص ضعف بینایی کودک یا آستیگماتیسم وی به رفع سردرد کمک می کند. اگر در مراجعه به پزشک و پس از اصلاح این رفتارها، سردرد ادامه پیدا کرد، بهتر است علت سردرد مورد بررسی پزشک متخصص قرار گیرد.
احمدی​نژاد باید پاسخگوی این سوالات باشد/متن کامل سوالات نمایندگان از رئیس​جمهور
با قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ​های نمایندگان رئیس​جمهور، محمود احمدی​نژاد باید راهی مجلس شده و شخصا به این سوالات در صحن علنی پاسخ بگوید.

 

خبرآنلاین:محمدرضا باهنر با اعلام این خبر از حضور احمدی نژاد در نیمه دوم اسفند ماه در مجلس سخن گفت. بر اساس نامه طراحان سوال از رئیس جمهور به هیات رئیه مجلس، رئیس جمهور باید با حضور در صحن علنی به این سوالات پاسخ دهد:

1- چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها، علی رغم نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک، خصوصا با آغاز هدفمند شدن یارانه حاملهای انرژی، ابلاغ و اجرا نشد؟
2-  وزیر ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان با نامه ای غیر معمول به مجلس معرفی شد، آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟
3-  طبق آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 89 زیر 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول را بپذیریم حدود 3% بوده است در حالی که طبق برنامه باید حداقل 8% باشد. آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؟ همچنین با این نرخ رشد آیا ممکن است یک میلیون و ششصد هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد؟
4- مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه ارتقاء شاخصهای فرهنگی کشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟
5- قانون هدفمند کردن یارانه ها پنج ساله بوده است در حالی که میزان افزایش بهای برخی حاملهای انرژی نشان می دهد که دولت مدت اجرای آن را کمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتیجه مردم باید فشار غیر لازمی را در پرداخت بهای مثلا گاز مصرفی تحمل نمایند. همچنین سهم بخش تولید صنعتی و کشاورزی تا کنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید کالا و محصول گردیده است. چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست؟
6- مقاومت یازده روزه جناب عالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد؟
7-  چه ضرورتی وجود داشت که آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود به سنگال عزل شود به طوری که علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان، نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان آسیب ببیند؟
8-  این سخن جناب عالی که مجلس در راس امور نیست، چه هدفی را دنبال می کند؟
9- چرا جناب عالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان "قانون عفاف و حجاب" در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چگونه توجیه می شود؟
10-چرا نظریه "ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام" را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد علی رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به "جریان انحرافی" علی رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی کنید بلکه از این افراد دفاع می نمایید؟
 
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 653
بازدید کل : 123603
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ